Ekipa CD Projekt RED kolejny raz może być z siebie dumna. Wiedźmin 3: Dziki Gon zgarnął aż 5 nagród, w tym najważniejszą – za grę roku. Oprócz tego gracze docenili narrację, oprawę wizualną oraz zadanie z Krwawym Baronem. Dodatkowo CD Projekt RED otrzymał też tytuł studia roku. Co ciekawe aż trzy nagrody zgarnęło GTA V, którego konsolowa wersja wydana została 2 lata temu. Poniżej przedstawiamy zwycięzców (pogrubiona czcionka) z listą nominowanych.
Gra roku:
- Batman: Arkham Knight (Warner)
- Dragon Age: Inkwizycja (EA)
- Destiny (Activision)
- Bloodborne (Sony)
- Wiedźmin 3: Dziki Gon (CD Projekt RED)
- Monster Hunter 4: Ultimate (Capcom)
- Life Is Strange (Square)
- Ori and the Blind Forest (Microsoft)
- Kerbal Space Program (Squad)
- PES 2016 (Konami)
- Her Story (Sam Barlow)
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Konami)
Najlepsza oryginalna gra:
- Bloodborne (Sony)
- Kerbal Space Program (Squad)
- Life is Strange (Square)
- This War of Mine (11 bit Studios)
- Ori and the Blind Forest (Microsoft)
- Splatoon (Nintendo)
- Invisible Inc (Klei Entertainment)
- Sunset Overdrive (Microsoft)
- Talos Principle (Devolver Digital)
- Her Story (Sam Barlow)
Najlepszy scenariusz:
- Pillars of Eternity (Obsidian/Paradox)
- Sunless Sea (Failbetter Games)
- Life is Strange (Square)
- Her Story (Sam Barlow)
- Far Cry 4 (Ubisoft)
- Game of Thrones (Telltale)
- Dragon Age: Inkwizycja (EA)
- The Talos Principle (Devolver Digital)
- Bloodborne (Sony)
- Wiedźmin 3: Dziki Gon (CD Projekt RED)
- Batman Arkham Knight (Warner)
Najlepsza oprawa wizualna:
- Dragon Age: Inkwizycja (EA)
- Zaginięcie Ethana Cartera (The Astrouants)
- Ori and the Blind Forest (Microsoft)
- Bloodborne (Sony)
- The Order: 1886 (Sony)
- Sunset Overdrive (Microsoft)
- Assassin’s Creed Unity (Ubisoft)
- Splatoon (Nintendo)
- Batman Arkham Knight (Warner)
- Wiedźmin 3: Dziki Gon (CD Projekt RED)
- Obcy: Izolacja (Sega)
Najlepsze udźwiękowienie:
- Elite Dangerous (Frontier)
- Ori and the Blind Forest (Microsoft)
- Hotline Miami 2: Wrong Number (Devolver Digital)
- Batman Arkham Knight (Warner)
- Battlefield Hardline (EA)
- Bloodborne (Sony)
- Dragon Age: Inkwizycja (EA)
- Titan Souls (Devolver Digital)
- Dying Light (Techland)
- Life is Strange (Square)
- Obcy: Izolacja (SEGA)
Najlepsza gra wieloosobowa:
- Monster Hunter 4 Ultimate (Capcom)
- GTA Online (Rockstar)
- Destiny: House of Wolves (Activision)
- Splatoon (Nintendo)
- Mortal Kombat X (Warner)
- Kalimba (Press Play)
- Bloodborne (Sony)
- Call of Duty: Advanced Warfare (Activision)
- PES 2015 (Konami)
- FIFA 2015 (EA)
- Heroes of the Storm (Blizzard)
Najlepsza gra niezależna:
- Axiom Verge
- Affordable Space Adventures
- Volume
- Everyone’s Gone to the Rapture
- Kerbal Space Programme
- Crypt of the Necrodancer
- Her Story
- Invisible, Inc
- Chaos Reborn
- OlliOlli 2
Innowacja roku:
- Śledzenie ruchu głowy na Nintendo 3DS (Nintendo)
- Kokpit na GamePadzie w Affordable Space Adventures
- Tryb pierwszoosobowy w GTA 5 (Rockstar)
- Aplikacja mobilna do Destiny (Activision)
- FFXV’s demo 2.0 (Square)
- #IDARB (Microsoft)
- Projekt Morpheus (Sony)
Najlepszy moment w grze:
- Przeprawa przez most w Dying Light (Techland)
- Przyzwanie summona w Final Fantasy XV (Square)
- Amygdala i Nightmare Frontier w Bloodborne (Sony)
- Spotkanie ‘siebie’ z poprzedniej części gry w Dragon Age: Inkwizycja (EA)
- Jazda na słoniu w Far Cry 4 (Ubisoft)
- Wejście w nadprzestrzeń w Elite Dangerous (Frontier)
- Powrót Jokera w Batman Arkham Knight (Warner)
- Śmiertelne derby w Tales from the Borderlands (2K Games)
- Ocalenie Kate w Life is Strange (Square)
- Misja z Krwawym Baronem w Wiedźminie 3(CD Projekt RED)
Najbardziej oczekiwana gra:
- Deus Ex: Mankind Divided (Square)
- Ghost Recon Wildlands (Ubisoft)
- Total War Warhammer (Sega)
- Horizon: Zero Dawn (Sony)
- Final Fantasy XV (Square)
- Halo 5: Guardians (Microsoft)
- Rise of the Tomb Raider (Microsoft)
- Street Fighter V (Capcom)
- Uncharted 4 (Naughty Dog)
- New Zelda (Nintendo)
- Star Wars Battlefront (EA)
- Mass Effect Andromeda (BioWare)
- Fallout 4 (Bethesda)
- The Last Guardian (Sony)
- Dark Souls 3 (Namco Bandai)
Osobowość roku
- Shaun Plott
- Austin Creed
- PewDiePie
- MasterOV and MasterChar
- StampyLongHead
- NerdCubed
- Spencer FC
- The Miller Report
- Ashley Mariee Gaming
- Greg Miller
Studio roku:
- Bungie
- The Creative Assembly
- From Software
- Rocksteady
- Housemarque
- Klei
- CD Projekt RED
- Frontier
- Blizzard
- Kojima Productions
Platforma roku:
- PS4
- Xbox One
- Wii U
- New Nintendo 3DS
- Steam
- iOS
- Android
Najlepszy aktor:
- Ashly Burch jako Chloe w Life is Strange
- Freddie Prinze, Jr. jako Żelazny Byk w Dragon Age: Inkwizycja
- Mark Hamill jako Joker w Batman Arkham Knight
- Molly Stone jako Talia Forrester w Game of Thrones
- Laura Bailey jako Fiona w Tales from the Borderlands
- Troy Baker jako Pagan Min w Far Cry 4
- Viva Seifert w Her Story
- Patrick Warburton jako Vasquez w Tales from the Borderlands
- Fry i Laurie w Little Big Planet 3
Gra roku na PlayStation:
- Bloodborne
- LittleBigPlanet 3
- DriveClub
- Tearaway Unfolded
- Until Dawn
- God Of War 3: Remastered
- The Order: 1886
- Helldivers
- Everybody’s Gone to the Rapture
- Uncharted: The Nathan Drake Collection
Gra roku na Nintendo:
- Splatoon (Nintendo)
- Monster Hunter 4 Ultimate (Capcom)
- The Legend Of Zelda: Majora’s Mask 3D (Nintendo)
- Xenoblade Chronicles 3D (Nintendo)
- Kirby and the Rainbow Curse (Nintendo)
- Yoshi’s Wooly World (Nintendo)
Gra roku na PC:
- Cities: Skylines (Paradox)
- Elite Dangerous (Frontier)
- Pillars of Eternity (Obsidian)
- Kerbal Space Program (Squad / Steam)
- Endless Legend (Iceberg Interactive)
- GTA 5 (Rockstar)
- The Talos Principle (Devolver Digital)
- Heroes Of The Storm (Blizzard)
- Invisible Inc (Klei Entertainment)
- Her Story (Sam Barlow)
- Obcy: Izolacja (Sega)
Gra roku na Xboxa:
- Kalimba
- Sunset Overdrive
- State of Decay: Year One Survival
- Ori and the Blind Forest
- Forza Horizon 2
- #IDARB
- Halo: Master Chief Collection
- Gears of War: Ultimate Edition
- Rare Replay
Gra rodzinna:
- Splatoon (Nintendo)
- Yoshi’s Woolly World (Nintendo)
- Lego Jurassic World (Warner)
- Lego Dimensions (Warner)
- Kirby and the Rainbow Curse (Nintendo)
- Disney Infinity 3.0 (Disney)
- Minecraft (Microsoft)
- Kingdom Hearts 2.5 (Square)
- Skylanders Trap Team (Activision)
- Captain Toad (Nintendo)
Najlepsza gra mobilna/handheldowa:
- Terra Battle (Mistwalker)
- Final Fantasy Record Keeper (Square)
- Monster Hunter 4 Ultimate (Capcom)
- Football Manager 2015 Classic (Sega)
- Lifeline (3 Minute Games)
- Framed (Loveshack Entertainment)
- Neko Atsume (Hit-Point)
- Fallout Shelter (Bethesda)
- Steins; Gate (Nitroplus)
- Twenty (Frenchguys)