iPhone kontra iPad

iPhone kontra iPad

Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple iPhone i Apple iPad. W analizie uwzględniono okres od stycznia 2013 roku do lipca 2016 roku.

Jedna piąta ruchu w sieci to iOdsłony

W ciągu ostatnich lat użytkownicy urządzeń mobilnych giganta z Cupertino wykonywali około jedną piątą rocznych odsłon w polskim Internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 roku ─ rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń ─ i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.

iPad w dół, iPhone w górę

Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnich latach widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów ─ internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 roku średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego ─ z 15,6 proc. w 2013 roku do 9,1 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6 proc.

Równocześnie dane Gemiusa pokazują, że przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhone’ów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 punktów procentowych ─ od 7,8 proc. dla średniej odsłon wykonanych w 2013 roku do 13 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon mobilnych na iPhone’ach dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 14,2 proc.