Polska uwielbia e-sport!

Polska uwielbia e-sport!

Skąd pochodzą widzowie największych światowych turniejów e-sportowych? W dużej mierze z Polski. Dla wielu osób może to być zaskoczeniem, lecz dane udostępnione przez ESL dotyczące dwóch najważniejszych imprez e-sportowych organizowanych przez giganta rynku e-sportowego – finałów Intel Extreme Masters Katowice i ESL One mówią jasno – Polacy kochają e-sport, a liczba widzów rywalizacji na cyber arenach dynamicznie rośnie.

Polscy widzowie w TOP3 internetowej publiczności finałów Intel Extreme Masters Katowice 2016

Polscy widzowie stanowili aż 8% globalnej widowni streamingu z światowego finału Intel Extreme Masters 2016 w Katowicach.

W 2014 roku 831 tys. Polaków oglądało w Internecie rozgrywki Intel Extreme Masters Katowice, co odpowiadało 5,9 % oglądających na świecie. W 2016 roku widzów z Polski było już 2,82 mln i stanowili 8% światowej publiczności. Oznacza to prawie 340% wzrost, natomiast widownia z USA urosła o 264%, a Niemiecka o 200%.

TOP 5 krajów, z których pochodzili widzowie turnieju Intel Extreme Masters Katowice 2016:

• USA – 19,7% (7 mln)

• Niemcy – 8,1% (2,86 mln)

• Polska – 8% (2,82 mln)

• Szwecja – 5,7% (2 mln)

• Wielka Brytania – 5% (1,8 mln)

Polska widownia ESL One rośnie 25-krotnie!

Analiza internetowej publiczności prestiżowego turnieju ESL One Kolonia przyniosła jeszcze ciekawsze informacje.

Tylko w ciągu ostatnich 3 lat liczba polskich widzów turnieju ESL One wzrosła 25-krotnie – z ok. 99 tys. w roku 2014 do ok. 2,5 mln w 2016. I choć liczba widzów ESL One pochodzących z innych krajów również się zwiększa to właśnie polska widownia wzrosła zdecydowanie najmocniej.

Dla porównania dane z pozostałych topowych rynków – liczba widzów z USA wzrosła prawie 13-krotnie (z ok. 450 tys. do ok. 5,8 mln), z Niemiec 14-krotnie (z 191 tys. do 2,6 mln), ze Szwecji 12-krotnie (z 163 tys. do 1,9 mln).

TOP 5 krajów, z których pochodzili widzowie turnieju ESL One Cologne 2016:

  • USA – 9,7% (5,8 mln)
  • Niemcy – 4,5% (2,66 mln)
  • Rosja – 4,3 % (2,53 mln)
  • Polska 4,2% (2,5 mln)
  • Szwecja 3,3% (1,9 mln)

W Polsce, podobnie jak na całym świecie e-sport znajduje się na fali wzrostowej. Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w naszym kraju wyniesie 40 mln złotych, a za 2 lata, w 2018 roku sięgnie 52 mln złotych. Dominującą platformą streamingową w świecie e-sportu jest Twitch.tv należący do amerykańskiego Amazona. Jeśli chodzi o dostawców treści e-sportowych to ESL odpowiada aż za 23% materiałów e-sportowych oglądanych przez widzów, którzy w badanym 10-miesięcznym przedziale czasowym (08.2015-05.2016) oglądali rozgrywki przez 130 mln godzin.