Intel wprowadza nowe technologie do świata sportu

Intel wprowadza nowe technologie do świata sportu

VOKE jest liderem w dostarczaniu transmisji VR na żywo, umożliwiając widzom bycie w sercu wydarzeń niezaleznie od miejsca w którym aktualnie przebywają. Opracowana przez startup technologia VOKE TrueVRTM, pozwala na realistyczne uchwycenie wydarzeń i ich transmisję, dzięki wykorzystaniu połączonych stereoskopowych obiektywów. W efekcie, widz otrzymuje realistyczny obraz na żywo, z naturalnymi proporcjami i odpowiednią głębią. VOKE TrueVR jest dostępne na PC, tablety, telefony i gogle VR. Zespół VOKE wnosi do portfolio Intela ponad 20 letnie doświadczenie w zakresie VR, które pozwoli na zrewolucjonizowanie tego, w jaki sposób stacje telewizyjne, zawodowe ligi sportowe i kluby wchodzą w interakcje z fanami sportu.

Efekty zastosowania przez firmę Intel technologii VOKE TrueVR można było zobaczyć podczas tegorocznego tygodnia mody w Nowym Jorku. Dzięki połączeniu technologii i wiedzy firm Intel oraz VOKE wybrane pokazy były dostępne do obejrzenia poprzez dedykowaną aplikację na gogle Samsung Gear VR.

Cyfryzacja rewolucjonizuje sport oraz to, w jaki sposób przeżywamy mecze i rozgrywki. Na znaczeniu rośnie możliwość pozyskiwania, analizy i interakcji z danymi pozwalająca producentom na tworzeniu bardziej wciągających i interaktywnych treści. W odpowiedzi na ten trend stworzona została jednostka biznesowa Intel Sports, w skład której wchodzi m. in. wspomniany VOKE.

Intel na swoim koncie ma w tym roku dwie realizacje, doskonale obrazujące wspomniany trend. W trakcie tegorocznych zimowych X Games w Aspen, deski snowboardowe zawodników zostały wyposazone w moduły Intel Curie. Pozwoliło to na dostarczenie widzom statystyk i kluczowych danych o przejazdach rywalizujących sportowców w czasie rzeczywistym. Inny przykład zastosowania technologii Intel w widowiskach sportowych można było zobaczyć w lutym tego roku, podczas weekendu NBA All-Star. W trakcie corocznych rozgrywek pomiędzy najlepszymi zawodnikami najabrdziej znanej na świecie ligi koszykarskiej zastosowano technologię freeDTM. Dzięki niej widzowie mogli podziwiać powtórki najbardziej widowiskowych akcji w 360 stopniach i z niemal każdego miejsca na boisku.