Apple Music ma już 20 milionów płatnych subskrypcji

Firma Apple właśnie pochwaliła się, że od sierpnia przybyło jej 3 miliony nowych, płatnych subskrypcji w Apple Music - usłudze do strumieniowania muzyki, która obecnie jest najpopularniejszą formą dystrybucji tego rodzaju treści.

Dodatkowo, o czym nie omieszkał wspomnieć Eddy Cue, wiceprezes Apple, 60% z tych „świeżych” 3 milionów to ludzie, którzy nie kupili ani jednej piosenki na iTunes przez ostatnie 12 miesięcy. Nie brzmi to może jakoś strasznie imponująco, ale dodatkowo potwierdza, że strumieniowanie muzyki jest obecnie o wiele bardziej popularne niż kupowanie płyt, czy pojedynczych utworów w dystrybucji cyfrowej. Pisaliśmy zresztą wczoraj o tym, że w ostatnim tygodniu Brytyjczycy wydali więcej pieniędzy na płyty winylowe, niż na płyty w formacie mp3.

Największym konkurentem dla Apple Music jest Spotify, które ostatnio chwaliło się 40 milionami płatnych subskrypcji i tym, że ostatnie 10 milionów użytkowników dołączyło w 6 miesięcy, licząc od lutego 2016. Spotify wyróżnia się od Apple Music tym, że oferuje również bezpłatną wersję swoich usług. Apple Music z kolei instalowane jest na każdym nowym urządzeniu Apple.

Cue, jak każdy wiceprezes jest oczywiście bardzo zadowolony z obecnych wyników Apple Music, zaznacza jednak, że obecnie na Świecie z płatnych usług strumieniowania muzyki korzysta zaledwie 100 milionów użytkowników. To daje ogromne możliwości wzrostu dla Apple Music i nie tylko. O ile za chwilę nie pojawi się kolejna, zupełnie nowa usługa, która okaże się jeszcze wygodniejsza niż płatne strumieniowanie muzyki.

0
Źródło: Engadget
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.