Darmowa aplikacja do backupu od Google

Do tej pory, by zsynchronizować pliki na komputerze z dyskiem w chmurze Google musieliśmy przerzucać je do specjalnego folderu. Aplikacja Backup and Sync automatycznie przeniesie nam do chmury pliki i foldery z każdej lokalizacji. Innymi słowy wykonanie zapasowej kopii danych będzie łatwiejsze i szybsze. Wystarczy pobrać aplikację ze strony producenta, zalogować się na swoje konto i wybrać foldery, które mają być synchronizowane z Dyskiem. Nie brakuje także opcji automatycznego kopiowania zdjęć i filmów do usługi Google Photos. Możemy także wskazać, czy interesuje nas proces odwrotny, czyli przenoszenie zawartości folderów z chmury na PC.
Google Backup and Sync

Google Kopia zapasowa i synchronizacja / Backup and Sync

google drive
Ustawienie aplikacji to tylko trzy proste kroki.

Jedyną niedogodnością tej usługi jest ograniczenie pojemności przestrzeni chmurowej do 15 GB. Do tej pory przenosząc pliki do jednego folderu mieliśmy nad tym większą kontrolę. Teraz, gdy cały proces stał się bardziej zautomatyzowany możemy nie zauważyć jak szybko zapełnia się nasz Dysk Google. Do tworzenia backupu całego systemu rozwiązanie zatem po prostu się nie nadaje – przynajmniej w wersji bezpłatnej. Aktualne ceny pakietów zwiększających pojemność Dysku to:

  • 8,99 zł za 100 GB /miesiąc
  • 46,99 zł za 1 TB /miesiąc
  • 469,99 zł za 10 TB /miesiąc

Gdy Dysk Google zadebiutował w kwietniu 2012 roku oferował 5 GB wolnej przestrzeni. Użytkownicy, którzy chcieli korzystać z pakietu o pojemności 1 terabajta musieli wówczas zapłacić 184 zł miesięcznie. Z danych opublikowanych w marcu 2017 roku wynika, że aplikacja posiada ponad 800 milionów aktywnych użytkowników. Na serwerach Google przechowywanych jest ponad 3 tryliony plików.

Aplikację Google Kopia zapasowa i synchronizacja można pobrać tutaj >> | CHIP