Tesla Model 3

Tesla Model 3 – pierwsze wyprodukowane modele trafiły do nabywców

Podczas zorganizowanej w piątek, 28 lipca br. prezentacji Tesla Model 3 wyprodukowanych przez fabrykę Elona Muska w kalifornijskim Fremont, do nabywców trafiły pierwsze egzemplarze najnowszych aut.

Podczas wydarzenia zorganizowanego w kalifornijskim Fremont, miejscu, gdzie produkowane są najnowsze modele aut marki Tesla: Tesla Model 3, Elon Musk osobiście przekazał pierwszych 30 aut nabywcom.

Liczba wyprodukowanych aut nie poraża, ale pamiętajmy, że to dopiero początek produkcji. Elon Musk podkreślał, że liczba zamówień złożonych na Tesla Model 3 przekroczyła pół miliona. Przekazując pierwsze wyprodukowane egzemplarze nowego auta klientom, Musk ma nadzieję stać się wreszcie masowym producentem samochodów elektrycznych, masowym i rentownym.

W sumie liczba aktualnie wyprodukowanych aut Tesla Model 3 wynosi zaledwie 50. Pierwsza trzydziestka trafiła do klientów, natomiast pozostałe 20 egzemplarzy przeznaczonych będzie na testy. Tesla Model 3 jest o tyle znaczącym autem marki Tesla, że jest to pierwszy samochód, który nie będzie luksusowym autem, a tym samym będzie bardziej dostępny dla szerszego grona zainteresowanych nim klientów. Wersja Tesla Model 3 charakteryzująca się zasięgiem 350 km wyceniana jest na 35 tysięcy dolarów (ok. 126 tys. zł). Natomiast model o dłuższym, 500 kilometrowym zasięgu ma kosztować 44 tysiące dolarów (ok. 160 tys. zł)

Kiedy auta trafią do wszystkich zainteresowanych? Sam Musk stwierdza, że w pierwszej kolejności realizowane będą zamówienia przedpłacone, czyli wspomniane ponad pół miliona aut dla ludzi, którzy zawierzyli Tesli wpłacając zaliczkę w kwocie 1000 dolarów. Tym samym nowi nabywcy, którzy zdecydują się na Tesla Model 3 dopiero teraz, otrzymają swoje auto najwcześniej  pod koniec 2018 lub na początku 2019 roku.

Cechą mocno wyróżniającą Tesla Model 3 na tle innych aut – nie tylko elektrycznych, ale samochodów w ogóle, jest minimalistyczne wnętrze. Na powyższej animacji przygotowanej przez Teslę wyraźnie widać, że deska rozdzielcza auta to w zasadzie duży tablet i nic więcej. Minimalistyczny nie znaczy jednak mało funkcjonalny. Podobnie jak w innych modelach Tesli, dostęp do wszystkich funkcji auta kierowca uzyskuje właśnie poprzez ekran dotykowy. | CHIP

0
Źródło: Reuters
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.