Alibaba otworzy centrum handlowe

Grupa Alibaba to prawdziwy gigant e-commerce. Widać jednak, że dominacja w cyfrowych zakupach to mało - przedsiębiorstwo uruchomi swój sklep stacjonarny. Z rozmachem.

W chińskim Hangzhou nieopodal siedziby firmy powstanie całe pięciopiętrowe centrum handlowe. Jego otwarcie zaplanowano na kwiecień, a robocza nazwa projektu brzmi „More Mall” (co można swobodnie przetłumaczyć jako „jeszcze więcej handlu”). Na powierzchni 40 tysięcy metrów kwadratowych znajdą dla siebie miejsce nie tylko sklepy z gadżetami czy elektroniką użytkową, ale też nowoczesne punkty usługowe, w których będzie można skorzystać np. z luster analizujących make-up i doradzających jego poprawę. Mają tam też być przymierzalnie oparte o VR.

Jack Ma, założyciel i współwłaściciel grupy Alibaba (fot. CNBC)

W 2015 roku przedsiębiorstwo uruchomiło platformę Hema, dzięki której za pomocą mobilnej aplikacji można zamawiać produkty spożywcze. W „supermarkecie” Alibaby znajdzie się także sklep Hema. Wydaje się nieprzypadkowe, że Alibaba angażuje się w sprzedaż stacjonarną. W czerwcu amerykański konkurent, Amazon, kupił sieć sklepów spożywczych Whole Foods.

Grupa Alibaba (a właściwie Alibaba Group Holding Limited) to założona w 1998 roku przez Jacka Ma grupa firm z sektora e-commerce. W jej skład wchodzi wiele znanych stron internetowych, jak choćby Taobao (chiński rodzaj eBaya), popularny w Polsce AliExpress oraz oczywiście Alibaba, czyli platforma B2B pośrednicząca w handlu pomiędzy chińskimi producentami, a odbiorcami zagranicznymi. | CHIP

0
Źródło: Engadget
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.