McLaren Ultimate Vision GT

McLaren zaprojektował auto specjalnie dla graczy

Fot. Mclaren automotive
Dotychczasowy model współpracy producentów aut z producentami gier opierał się najczęściej na licencji. Oznaczało to, że wydawca gry komputerowej mógł korzystać z istniejących projektów rzeczywistych aut. McLaren we współpracy z producentami gry Gran Turismo na konsolę PlayStation 4 przełamał ten schemat.

Auto sportowe McLaren Ultimate Vision GT zaprojektowane przez inżynierów i designerów brytyjskiej marki specjalizującej się w opracowywaniu ekstremalnych aut sportowych i bolidów F1 to swoisty dowód coraz większego znaczenia branży elektronicznej rozrywki w świecie. Oto producent superszybkich i – zaznaczmy – bardzo drogich aut sportowych projektuje pojazd, którego przeznaczeniem jest wyłącznie wirtualne życie w grze Gran Turismo Sport.

McLaren Ultimate Vision GT
McLaren Ultimate Vision GT to pojazd zaprojektowany przez inżynierów i projektantów producenta aut, ale z myślą o miłośnikach wirtualnego ścigania (fot. McLaren Automotive).

Dotychczas auta prezentowane w komputerowych/konsolowych grach wyścigowych były najczęściej rzeczywistymi pojazdami sportowymi przeniesionymi – na podstawie licencji – przez programistów pracujących na rzecz konkretnego producenta gry. W przypadku produkcji o mniejszym budżecie w grach pojawiały się całkowicie fikcyjne pojazdy zaprojektowane przez grafików i programistów studia programistycznego opracowującego dany tytuł.

Przypadek McLarena Ultimate Vision GT to rzecz chyba bez precedensu, nie znamy bowiem sytuacji, by kiedykolwiek wcześniej producent z branży motoryzacyjnej angażował własne środki technologiczne i projektowe tylko po to, by stworzyć bolid przeznaczony wyłącznie do wirtualnych zastosowań – oczywiście przy założeniu, że koszty projektu pokrywałby producent gry.

Auto zostało zaprojektowane z zachowaniem większości wymogów stawianych projektom, które po pewnym czasie przybierają kształt rzeczywistego samochodu mającego ścigać się po realnych torach. McLaren Automotive zdradza szczegóły konstrukcyjne, takie jak: użyte materiały (włókno węglowe), masę (zaledwie 1000 kg) czy typ napędu (hybryda o mocy 1150 KM i momencie obrotowym 1275 Nm przekazywanym na wszystkie cztery koła przez silnik elektryczny). Oczywiście fakt, że auto ostatecznie ma trafić wyłącznie do wirtualnego świata a nie na rzeczywiste tory dawał projektantom pracującym dla brytyjskiej marki pewne pole manewru. Zdaniem producenta model McLaren Ultimate Vision GT, choć nie jest prototypem konkretnego, rzeczywistego modelu będącego w planach firmy, jest w istocie wizją samochodu jaki mógłby potencjalnie wejść na rynek po roku 2030.

Wszyscy, którzy chcieliby wypróbować ten śmiały projekt na wirtualnym torze, muszą poczekać do 18 października br. kiedy na rynku zadebiutuje gra Gran Turismo Sport na konsole PlayStation 4. Wtedy też okaże się, czy tytuł był wart znacznych środków wyłożonych przez producenta gry na jej promocję, uwzględniając m.in. właśnie partnerstwo z McLaren Automotive. | CHIP.

Źródło: Mclaren automotive
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.