System komentarzowy Disqus sprzedany za 90 milionów dolarów

Dotychczasowy właściciel Disqusa poinformował na swojej stronie, że firma została przejęta przez przedsiębiorstwo Zeta Global, które zajmuje się technologiami marketingowymi. Wartość transakcji to 90 milionów dolarów (czyli 321 milionów złotych). Disqus zapewnia, że klienci nie zauważą negatywnie tej zmiany, interfejs komentarzy pozostanie taki jak obecnie, a wszystkie osoby pracujące w firmie nadal będą zajmowały te same stanowiska. Zeta Global ma jednak pomóc platformie m.in. w rozwijaniu strategii reklamowych i zarabianiu na usługach.
System komentarzowy Disqus sprzedany za 90 milionów dolarów

Nowy właściciel planuje rozwój narzędzia. Firma chce w przyszłości wykorzystać uczenie maszynowe do moderowania komentarzy. System powinien lepiej odróżniać spam i nielegalne linki od prawdziwych wpisów użytkowników.

disqus
Z Disqusa korzystają też czytelnicy CHIP-a (graf. CHIP)

Disqus działa na milionach witryn w 191 krajach, ale sama firma jest niewielka. W 2014 roku pracowały w niej 64 osoby. Firma powstała w 2007, założona przez Daniela Ha i Jason Yana, absolwentów uniwersytetu kalifornijskiego. W marcu 2011 Disqus był już obecny na 75% stron, korzystających z zewnętrznych wtyczek komentarzowych. W wersji podstawowej platforma jest bezpłatna, ale największe portale, które mają powyżej 50 tysięcy użytkowników dziennie, muszą opłacać abonament lub godzić się na wyświetlanie reklam. W październiku Disqus przeżywał wizerunkowy kryzys. Na jaw wyszły informacje o gigantycznym wycieku danych sprzed 5 lat, dotyczących kont użytkowników. Teraz platforma zapewnia, że dysponuje mocniejszą metodą przetwarzania haseł. | CHIP