Duża aktualizacja Oculus Rift

Twórcy Oculusa z pewnością lubią film “Raport Mniejszości” bo swój nowy interfejs oparli na tym, znanym z powyższego dzieła. Od teraz po włożeniu na głowę gogli użytkownik stanie w swoim wirtualnym domu, przed zawieszoną w powietrzu konsolą sterującą o nazwie Dash. Z jej poziomu można przeglądać bibliotekę wszystkich VR-owych gier, listę przyjaciół czy sklep Oculus Store. Interfejs wykorzystuje do działania kontrolery Touch, co w praktyce powinno wywołać wrażenie korzystania z tradycyjnych, dotykowych ekranów. Każde okno aplikacji użytkownik może wygodnie umieszczać w przestrzeni, dopasowując cały układ do swoich preferencji. Z nowego interfejsu Dash można również korzystać posługując się gamepadem, jednak spłyci to doznania z kontrolowania wirtualnego otoczenia.
oculus rift
oculus rift

Nowa aktualizacja zmienia również sposób korzystania ze zwykłych aplikacji zainstalowanych w systemie Windows. Dotychczas można z nich było korzystać w trybie VR po kupieniu zewnętrznego oprogramowania. Aktualizacja wprowadza tryb Oculus Desktop, w którym wygodnie uruchomimy wszystkie programy dostępne na naszym dysku. W ten sposób możemy np. korzystać ze Spotify, przeglądając równocześnie Internet i mając otwarte okno Facebooka.

Kolejną nowością jest rozwinięcie idei Oculus Home, czyli wirtualnego domu, w którym można już nie tylko przebywać, ale także dekorować go cyfrowymi i interaktywnymi dodatkami np. zestawem do golfa, łukiem ze strzałami. Ściany i półki domu ozdobimy także trofeami z gier czy grafikami. Efektem będziemy mogli pochwalić się przed przyjaciółmi. W kolejnym roku Facebook planuje wprowadzić możliwość spotkań ze znajomymi w czasie rzeczywistym, by móc wspólnie cieszyć się wirtualną przestrzenią.

Swoje wrażenia z nowego interfejsu oraz pomysły zmian można zgłaszać na stworzonym przez twórców forum. Z aktualizacji może skorzystać każdy posiadacz Oculus Rifta (sprawdź aktualne ceny), który ma zainstalowany system Windows 10 – wystarczy zgłosić się do bezpłatnych testów beta.

Konsumencka wersja gogli Oculus Rift zadebiutowała na rynku 28 marca 2016 roku. Potencjał w wirtualnej rzeczywistości dwa lata wcześniej dostrzegł Facebook, który wykupił firmę Oculus za 2 miliardy dolarów. Z uwagi na swoją cenę i wysokie wymagania sprzętowe platforma ta jednak wciąż nie jest popularna – korzysta z niej zaledwie 0,09% użytkowników Steama (dane z listopada 2017 r.)| CHIP