Gra pt. Kursk powstaje w Katowicach

„Kursk” zadebiutuje w tym roku na PlayStation 4, XboX One, a także na komputerach PC i Mac-ach. Za grą stoi polskie studio Jujubee. Nad oprawę muzyczną i dźwiękową pracują Mikołaj Stroiński i Adam Skorupa, którzy wcześniej odpowiadali za to samo w „Wiedźminie”. „Kursk” będzie produkcją przygodowo-dokumentalną, przybliżającą historię zatonięcia rosyjskiego okrętu podwodnego 18 lat temu. Studio przygotuje też samodzielne rozszerzenie o roboczej nazwie „Kengir”, w którym gracz wcieli się w rolę uciekiniera z łagru. Natomiast drugi planowany dodatek pozwoli przeżyć przygodę w technologii VR w rozdzielczości 4K.

Do katastrofy okrętu podwodnego K-141 Kursk doszło w sierpniu 2000 roku na Morzu Barentsa. Zginęła cała załoga, a okoliczności wypadku nigdy nie zostały wyjaśnione. Dla twórców polskiej przygodówki prawdziwe wydarzenia są pretekstem do stworznia szpiegowskiej gry. Studio Jujubee zapowiada, że „Kursk” będzie miał otwarty świat.

„Kursk” – powstająca gra studia z Katowic (graf. Jujubee)

Główny bohater będzie musiał zdobyć informacje na temat tzw. torped superkawitacyjnych „Szkwał” (podwodnych pocisków rozwijających bardzo duże prędkości). Twórcy przygotowali kilka możliwych zakończeń, które zależą od wyborów, jakie podejmie gracz. W produkcji odnajdziemy wiele zagadek logicznych i filmowe wstawki. W demo „Kurska” dziennikarce CHIP-a udało się zagrać już w 2016 roku podczas Warsaw Games Week.

Gra z otwartym światem (graf. Jujubee)

Programiści Jujubee chcą, aby ich gry nie były tylko rozrywką. Mają opowiadać historie w podobny sposób, jak dzieje się to w filmach i książkach. To, moim zdaniem, ruch w dobrym kierunku, biorąc pod uwagę rozwój wirtualnej rzeczywistości, w której rozgrywka przebiega w innym tempie i w inny sposób niż na PC czy konsolach. Prawdopodobnie technologia VR idzie właśnie w stronę interaktywnych opowieści, eksploracji i rozwiązywania zagadek. Dobrym przykładem jest tu wirtualna wersja Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, stworzona przez BBC. | CHIP