microsoft ea

Microsoft myśli o przejęciu EA lub Valve

Fot. EA
Zdaniem informatorów redakcji Polygon, Microsoft ma nadwyżkę budżetu, którą chce spożytkować na zakup firmy mogącej podbudować portfolio gier na wyłączność. Pod uwagę brane są dwa bardzo duże studia developerskie.

Nie od dziś wiadomo, że konsola Microsoftu, choć najpotężniejsza pod kątem mocy obliczeniowej, boryka się z problemem gorszej sprzedaży. Firma nie podała dokładnych wyliczeń, ale w samej tylko Japonii Xbox One X sprzedaje się fatalnie. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest brak rozbudowanego portfolio gier na wyłączność, które mogłyby przyciągnąć graczy z obozu konkurencji. Redakcja serwisu Polygon otrzymała wieści od zaufanego informatora, który donosi, że Microsoft zdaje sobie sprawę z tego problemu i zamierza go wkrótce rozwiązać kupując duże studio developerskie. W pierwszej kolejności pod uwagę brany jest EA, którego wartość wyceniana jest obecnie na 35 miliardów dolarów. Gigant z Redmond w wyniku całkiem niezłych wyników finansowych innych działów ma do dyspozycji 130 miliardów dolarów, które zamierza zainwestować w działania rozwijające sektor gier i Xboxa One.

EA ma w swoim dorobku wiele udanych tytułów takich jak seria „Battlefield”, „FIFA”, „Battlefront” czy „The Sims”, a niedługo zobaczymy także kolejne potencjalne hity m.in. „Anthem” czy „A way out”. Producent i wydawca w jednym nie narzeka na swoje wyniki finansowe, choć jego reputacja wśród graczy wciąż maleje za sprawą nachalnej polityki mikropłatności. Trudno jednak wyobrazić sobie, by firma zrezygnowała ze swojej niezależności na rzecz okrągłej sumki, jaką mógłby wyłożyć za nią Microsoft.

Xbox One ma moc, ale nie ma oprogramowania (fot. Microsoft)

Jeszcze bardziej absurdalnie brzmi kolejny kandydat, którego korporacja Nadelli rzekomo bierze pod uwagę. Na celowniku jest podobno Valve, czyli właściciel Steama, który z pewnością wart jest o wiele więcej niż EA i który także nie ma problemów z finansami. Microsoft sonduje także możliwość przejęcia PUGB Corp, twórców obecnie najpopularniejszej gry na świecie – „Playerunknown’s Battlegrounds”. Ponieważ gra była tymczasowo produkcją na wyłączność Xboxa One, to opcja przejęcia stosunkowo niedużego studia wydaje się najbardziej prawdopodobna, choć przypominamy, że są to nieoficjalne wiadomości.

Za powyższymi informacjami przemawia natomiast fakt, że nie byłoby to pierwsze tak duże przejęcie Microsoftu. W 2014 roku firma przejęła przecież Mojang, twórców „Minecrafta” za 2,5 miliarda dolarów. W ubiegłym roku Phil Spencer, szef Xboxa, zapowiedział też, że firma zamierza mocno inwestować w tę markę i nowe gry. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.