NBP wydał ponad 90 tys. zł na antyreklamę kryptowalut

Jeden z użytkowników serwisu Wykop przedstawił skan pisma, w którym NBP przyznaje się do wydania 91 tys. zł na kampanię dotyczącą problematyki kryptowalut. Pieniądze te zostały przeznaczone na współpracę ze spółką Google, Facebook oraz Gamellon. Ta ostatnia jest siecią partnerską zrzeszającą popularnych youtuberów m.in. Marcina Dubiela, który na początku grudnia 2017 roku wrzucił na swój kanał film, który obejrzało blisko pół miliona internautów. Materiał ten wywołał wiele krytycznych komentarzy – użytkownicy serwisu YouTube twierdzą, że to propagandowa antyreklama kryptowalut, zwłaszcza, że w opisie filmu znaleźć można hasztag, który odnosi się do strony NBP i KNF uwazajnakryptowaluty.pl ostrzegającej przed inwestowaniem w bitcoiny i mu pochodne, choć w samym filmie nie pojawia się adnotacja, że jest to materiał sponsorowany.

Nie wiadomo czy NBP zlecił więcej podobnych materiałów, czy jest to pojedynczy przypadek. W całej tej sprawie najbardziej zastanawia fakt, że Narodowy Bank Polski wolał wydać tyle pieniędzy na materiały wątpliwej jakości, które wnioskując po komentarzach na YouTube nie trafiają nawet w nastolatków, niż na rzetelną, informacyjną kampanię opowiadającą o zagrożeniach jakie niosą ze sobą kryptowaluty.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.