Netflix wprowadza punkty kolekcjonerskie w programach dla dzieci

Dzieci to urodzeni zbieracze. Uwielbiają zbierać punkty, naklejki, kapsle, pluszaki ze spożywczego i każde byle co, które może stanowić początek mniej lub bardziej śmiesznej kolekcji. Tę część dziecięcej natury postawił wykorzystać serwis Netflix. Na razie tylko w USA testuje system zbierania punktów przez dzieci oglądające wybrane programy na Netflixie. 

Według informacji Variety, osoby biorące udział w teście widzą czerwone kłódki widniejące przy tych programach, których obejrzenie nagradzane jest odznaką. Punktowane jest np. obejrzenie całego sezonu “Psiego patrolu”. Jedyną nagrodą jest na razie przyrastająca liczba punktów na koncie młodego użytkownika. W przyszłości, kto wie, być może Netflix zdecyduje się np. na specjalne rabaty dla młodych widzów, albo fizycznie wysyłane nagrody.

“Nową funkcję, która wprowadza elementy kolekcjonerskie, testujemy w wybranych tytułach dla dzieci, aby zapewnić im wrażenie większej interaktywności i dodając element zabawy – powiedział przedstawiciel Netflix serwisowi Variety.

Wielu rodziców ma wątpliwości, co do intencji Netflixa. W mediach społecznościowych pojawiły się głosy, że dzieci zachęcane do zdobywania punktów, jeszcze trudniej będzie oderwać od telewizorów.

Niedawno Netflix wprowadził udoskonalone mechanizmy kontroli rodzicielskiej, dzięki czemu mamy rodzice mogą blokować określone programy telewizyjne lub filmy, których ich dzieci nie powinny oglądać.