Programista przeniósł Street Fightera II na ulice prawdziwego miasta

Fot. Abhishek Singh
Abhishek Singh przeniósł klasycznego "Street Fightera II" z 1991 roku na iPhone'a z obsługą rozszerzonej rzeczywistości. Wprowadził też kilka znaczących zmian, które robią wrażenie. Postacie są trójwymiarowe i poruszają się w prawdziwym otoczeniu, jakie widzi aparat smartfonu.

Programista wykorzystał dostępne w sieci trójwymiarowe modele postaci ze „Street Fightera II” i dźwięki z produkcji Capcomu. Jego wersja działa oczywiście w trybie wieloosobowym. Postaciami steruje się za pomocą ekranu telefonu. Niestety, zapewne ze względów licencyjnych możemy zobaczyć jedynie nagranie z rozgrywki, choć wiele osób z radością przyjęłoby informację o udostępnieniu tej nietypowej produkcji.

„Street Fighter” doczekał się wielu wersji na popularne konsole, a także wersji mobilnej. Na temat dalszych losów gry, w tym wersji AR, japoński producent się nie wypowiada, mimo wielu pytań ze strony graczy. Sądząc jednak po zainteresowaniu, jakim cieszy się projekt nie zdziwię się, jeśli Capcom zdecyduje się jednak wykorzystać pomysł Singha. Dopracowana wersja gry, działającej w trybie rozszerzonej rzeczywistości, z pewnością  ożywiłaby popularny tytuł.

To nie jedyny projekt Abisheka Singha, który zyskał uznanie internautów. Wcześniej zdolny programista przeniósł między innymi jeden poziom „Super Mario Bros” w realny świat nowojorskiego Central Parku. Tym razem użył do tego platformy Hololens. Więcej prac Singha, między innymi scenę z horroru „The Ring” znajdziecie na jego stronie internetowej. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.