AMD traci jednego z dyrektorów – następny transfer do Intela?

Chris Hook to nie tylko dyrektor marketingu, ale też doświadczony specjalista od układów graficznych. Zajmował się m.in. kartami Radeon Vega, z AMD był związany 12 lat. Już wiadomo, że zastąpi go Sasa Marinkovic.

AMD opuszcza kolejna osoba silnie związana z układami graficznymi. Pod koniec ubiegłego roku z firmy odszedł Raja Koduri, człowiek od lat pracujący nad Radeonami. Chris Hook ostatnio pełnił funkcję dyrektora ds. globalnego marketingu produktowego, ale przez wiele lat był związany właśnie z układami graficznymi „czerwonych”, nawet jeszcze przed przejęciem ATI przez AMD. Odejście Hooka jest o tyle zaskakujące, że swoje ostatnie stanowisko w Advanced Micro Devices zajmował ledwie od jesieni. Wcześniej odpowiadał m.in. z wprowadzenie kart Radeon Vega.

Radeon Vega RX Nano demonstrowany przez Hooka w sierpniu 2017 roku (fot. Wccftech)

Jakie będą dalsze losy Chrisa Hooka? Zainteresowany oświadczył, że poinformuje o swoich planach w ciągu najbliższych kilku tygodni. Na razie najczęściej można spotkać się z opinią, którą i ja uważam za dość wiarygodną, że Hook może zasilić zespół ds. GPU Intela. „Niebiescy” pracują nad układem o kodowej nazwie Arctic Sound, który ma być pierwszą od dawna, niezależną kartą graficzną Intela.

AMD ma już nowego dyrektora marketingu produktowego. To Sasa Marinkovic, dotąd odpowiedzialny za marketing software’u. M.in. za jego sprawą firmie udało się znacząco poprawić opinię na temat sterowników kart Radeon. Marinkovic pracę dla ATI rozpoczął w 1996 roku jako kierownik projektu ASIC. 10 lat później już w AMD zajął się działaniami marketingowymi, głównie tymi związanymi z produktami dla desktopów.

A Chris Hook przyszedł do kanadyjskiego ATI Technologies w 2001 roku. W 2004 został szefem działu PR na rynek EMEA (Europe, the Middle East and Africa) oraz Indii. Po przejęciu ATI przez AMD w 2006 objął stanowisko szefa marketingu dla GPU w AMD. W październiku ubiegłego roku objął wspomniane wyżej stanowisko dyrektora ds. globalnego marketingu produktowego. | CHIP