Chińska marka Meizu oficjalnie wchodzi na polski rynek

Spotkanie prasowe ujawnia wspólne plany rynkowe Maxcom i Meizu, na miejscu jest przedstawiciel naszej redakcji, po prezentacji będzie również okazja do rozmowy z przedstawicielami obu firm. W konferencji uczestniczą m.in. prezes zarządu Maxcom Arkadiusz Wilusz oraz Tony Lei dyrektor Meizu na Unię Europejską.
Chińska marka Meizu oficjalnie wchodzi na polski rynek

Maxcom i Meizu nie zdecydowały się na wprowadzenie na nasz rynek najnowszej linii smartfonów chińskiej marki, mowa o debiutujących na globalnym rynku pod koniec kwietnia br. modelach Meizu 15, 15 Plus oraz 15 Lite. Przyczyna? Po prostu w Polsce pojawi się od razu numer 16, który premierę będzie mieć w czerwcu, a w sklepach Maxcom sprzedawany będzie prawdopodobnie od września.

Meizu Maxcom konferencja
Trwa konferencja Maxcom, od prawej siedzą: Rae Lee, marketing manager Meizu na Europę, Tony Lei, dyrektor Meizu na Europę, Krzysztof Kogut, marketing manager Maxcom oraz Andrzej Zalewski, dyrektor handlowy Maxcom (fot. Konstanty Młynarczyk / CHIP).

Marka Maxcom jest znana konsumentom głównie dzięki bogatej ofercie telefonów dla seniorów, a także urządzeń komunikacyjnych przeznaczonych dla osób uprawiających sporty ekstremalne lub pracujących w ciężkich warunkach. Oficjalnie ogłoszona dziś współpraca Maxcoma z Meizu, jest już faktem. Już teraz w oficjalnym sklepie online Maxcom.pl klienci mogą nabyć kilka modeli smartfonów Meizu, są to budżetowe modele Meizu M6 2 16 GB (499 zł), Meizu M6 3 32 GB (569 zł), model średniej klasy Meizu M6S (849 zł) oraz najwyżej pozycjonowany w aktualnej ofercie Maxcomu Meizu Pro7 (1399 zł). Za to już w czerwcu mają pojawić się w ofercie Maxcomu pozostałe produkty Meizu: smartwatche, powerbanki i słuchawki.

Wiadomo także, że Maxcom planuje w ciągu roku sprzedać 100 tys. telefonów. Urządzenia mają być objęte 24-miesięczną gwarancją w systemie system door-to-door. Firma planuje, że w ciągu trzech lat telefony Meizu będą trzecie na liście najchętniej kupowanych urządzeń w Polsce.

Meizu 15
Wprowadzony pod koniec kwietnia br. model Meizu 15 niestety nie pojawi się oficjalnie w polskich sklepach. Maxcom w zamian proponuje cztery inne modele smartfonów Meizu (fot. Meizu).

Jak powiedział Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcom “Meizu to bardzo konkurencyjny produkt w stosunku jakości do ceny, w porównaniu do innych marek, dlatego nie dziwi nas duże zainteresowanie nową marką jakie obserwujemy. Prezes Wilusz dodał również, że analiza ruchu na podstronach dotyczących marki Meizu w oficjalnym sklepie Maxcom świadczy że chińska marka była wyczekiwana przez klientów. Polska firma wierzy, że Meizu osiągnie w Polsce podobny poziom popularności jak marki Huawei oraz Xiaomi, co pozwoli również zwiększyć obroty samemu Maxcomowi.

Meizu to chiński producent elektroniki konsumenckiej, firmę w 2003 roku założył Jack Wong. Początkowo produkcja obejmowała odtwarzacze MP3 i MP4, od 2008 roku firma skupiła się przede wszystkim na produkcji smartfonów. Meizu sprzedało w 2017 roku 20 milionów smartfonów o 2 miliony mniej niż w roku 2016. W 2017 roku w chińską markę zainwestował inny gigant z Państwa Środka: Alibaba wykupując udziały za równowartość 590 milionów dolarów (2,156 mld złotych). | CHIP