Gigabyte wchodzi na rynek dysków SSD

Producent znany z takich urządzeń jak płyty główne, karty graficzne oraz akcesoria dla graczy, wchodzi na rynek dysków SSD. Wydaje się to być dosyć konsekwentnym ruchem ponieważ tajwańska firma od dłuższego czasu rozwija także swoje własne laptopy. Produkując samemu większą część całego urządzenia Gigabyte będzie w stanie obniżyć koszty produkcji laptopów i skuteczniej rywalizować z konkurencją. Ponadto dyski producenta mogą przyciągnąć fanów marki.
Gigabyte wchodzi na rynek dysków SSD

Dyski Gigabyte’a mogą się przyjąć. Znana marka może skusić wielu nabywców. Parametry też nie wyglądają źle (fot. Gigabyte)

Na tę chwilę poinformowano o wprowadzeniu dwóch dysków SSD. Obydwa będą należały do serii UD Pro (gdzie UD to skrót od Ultra Durable, ang. ultra wytrzymały). Ponieważ są to dyski 2,5 cala SSD korzystające z interfejsu SATA III, to nie będą się one oczywiście ścigały z najszybszymi nośnikami na rynku i celować będą raczej w segment budżetowy.

Obydwa dyski korzystają z pamięci typu TLC 3D NAND, a jako bufora cache używają DDR3L. I to właśnie ten ostatni element powoduje różnicę względem większości tanich dysków SSD. Dodatkowy bufor sprawia, że dysk zachowuje przyzwoitą wydajność nawet jeśli jest całkowicie zajęty.

Producent chwali się możliwościami kości 3D NAND. Korzysta z nich jednak wiele dtsków SSD (fot. Gigabyte)

Trochę szkoda, że producent nie zdecydował się na kości typu MLC. Mają one wyższą trwałość i częściej są wybierane przy tworzeniu dysków SSD dla odbiorców korporacyjnych. Jak na produkt, którego producent podkreśla aspekt trwałości nowe dyski SSD Gigabyte’a mają też dość standardową gwarancję (3 lata), podczas gdy niektórzy producenci (np. Samsung) oferują dłuższą, pięcioletnią letnią gwarancję. | CHIP