office 365

Office 365 jako podstawowe narzędzie komunikacji w firmie

Fot. zdnet.com
Bez względu na rodzaj działalności podstawą każdego biznesu jest komunikacja wewnętrzna między pracownikami, oraz zewnętrzna między firmą, a klientem. Często przedsiębiorstwa wychowane na pudełkowej wersji Office'a nie zauważają innych, bardziej nowoczesnych narzędzi, które mogą ułatwić ich pracę. Warto rozważyć jednak przejście na usługi chmurowe, takie jak Office 365, który zapewnia znacznie więcej możliwości.

Centrale abonenckie przez lata odgrywały kluczową rolę w firmowej komunikacji. W ciągu ostatnich kilku lat ich znaczenie zmniejszyło się na skutek ekspansji usług chmurowych i telefonii mobilnej. Jak wynika z danych IHS Markit, w 2017 roku globalne przychody ze sprzedaży tych urządzeń wyniosły 5,7 mld dolarów – 8% mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5%. Jego niekwestionowanym liderem jest Microsoft, który kontroluje aż 67% rynku.

Analitycy nie mają złudzeń, że nadeszły złote czasy usług sieciowych. – Rozwiązania chmurowe Microsoft powinny być traktowanie nie tylko przez pryzmat narzędzi, ale możliwości, jakie zapewniają. Łatwiejsza, intuicyjna komunikacja to jeden z priorytetów firmy. Właśnie dlatego Office 365 i Microsoft 365 zawierają kompleksowe, zintegrowane rozwiązania ułatwiające współpracę i pozwalające na sprawną kooperację, nawet, gdy pracownicy działają na różnych kontynentach – tłumaczy Daniel Kaczmarczyk, Cloud Sales Director z firmy Senetic, która jest Partnerem Roku Microsoft w segmencie MŚP.

Z Microsoft Teams korzystamy też w CHIP-ie w formie mobilnej i przeglądarkowej (fot. CHIP)

W planie Enterprise E5 użytkownicy Office’a 365 otrzymują system telefoniczny pozwalający zrezygnować z tradycyjnych central i związanych z nimi kosztów eksploatacji. Konferencyjne połączenia z siecią PSTN umożliwiają dołączenie do spotkania w Skype for Business również z poziomu telefonów komórkowych i tradycyjnej sieci telefonicznej zarówno w organizacji, jak i poza nią. Bez problemu uzyskuje się również dostęp do takich funkcji jak przeniesienie numeru, połączeń alarmowych czy elastycznych pakietów. Pracownik może wybrać czy woli prowadzić rozmowę przy użyciu smartfonu czy komputera. Chociaż to samo oferuje kultowy Skype for Buisiness to nie ma się co dziwić, że Microsoft zastąpił go platformą Teams, która dodatkowo pozwala na korzystanie z usług znanych z takich aplikacji jak Slack, Spark czy Circuit.

Microsoft opracował narzędzie integrujące wszystkie elementy niezbędne do zapewnienia sprawnej współpracy. Użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie łączące grupy Office 365, dokumenty, zapisy rozmów, a także integrujące głos i obraz. Co ważne, Teams można uruchomić zarówno poprzez aplikację na pulpicie, przeglądarkę, jak i klienta na urządzeniach mobilnych – podsumowuje Daniel Kaczmarczyk z Senetic. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.