piotr i paweł

W sklepach Piotr i Paweł można płacić aplikacją

Fot. piotripawel.pl
Ruszyły testy nowej usługi mobilnej dla klientów popularnej sieci supermarketów. Dzięki "Skanuj i kupuj" klient może samodzielnie zeskanować towary w sklepie i zapłacić za nie bezpośrednio w aplikacji.

Nowy program supermarketu pozwala robić zakupy w sklepie bez konieczności płacenia za nie gotówką lub kartą kredytową. By skorzystać z takiej możliwości w pierwszej kolejności powinniśmy udać się do sklepu objętego programem pilotażowym i wypełnić oświadczenie pisemne. Następnie pobiera się aplikację na Androida lub iOS, w której przeprowadza się proces rejestracji. Do aplikacji podpinamy kartę płatniczą, z której pobierana będzie opłata za zakupy.

Same zakupy zaś będą przypominały rozwiązanie znane z „Amazon Go”. Klient skanuje samodzielnie towary, które zamierza kupić przez aplikację i pakuje je do swojej torby. Następnie udaje się do specjalnej strefy, w której sprawdzana jest rzeczywista waga produktów, z tymi, które znalazły się w wirtualnym koszyku. Płatność realizowana jest bezpośrednio w aplikacji lub z poziomu terminala w kasie. Dzięki temu sklep kontroluje transakcje klientów i jednocześnie dba o to, by każdy z nich otrzymał paragon. Dla podwyższenia bezpieczeństwa w regulaminie usługi można przeczytać, że kasjerzy będą mieli prawo do wyrywkowego sprawdzenia zgodności zeskanowanych towarów z tymi znajdującymi się w koszyku.

Po zrobieniu pierwszych zakupów za minimum 100 zł klient otrzyma także bon o wartości 20 zł na wykorzystanie podczas kolejnych zakupów. Niestety usługa nie jest jeszcze udostępniona w całym kraju. Aktualnie mogą z niej skorzystać klienci sześciu marketów Piotr i Paweł:

  • w Warszawie przy ul. Stawki 2A
  • w Warszawie w Centrum Handlowym Blue City
  • w Markach przy ul. Piłsudzkiego 200A
  • w Poznaniu przy ul. Gronowej 18
  • w Płocku w Galerii Wisła
  • we Wrocławiu w Sky Tower

Przy użyciu tej samej aplikacji klienci będą mogli zamówić zakupy do domu. Piotr i Paweł nie jest pierwszym sklepem w Polsce, który wprowadził takie rozwiązanie. Od 2017 roku możliwość skanowania produktów i płacenia za nie w aplikacji mają też klienci wybranych sklepów sieci Carrefour i Tesco. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.