Z jakich mediów społecznościowych Polacy korzystają najchętniej?

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował właśnie badania Gemiusa/PBI, z których dowiedzieć można się kilku ciekawostek. Podobnie jak na świecie, tak i w naszym kraju najchętniej odwiedzanym przez Polaków portalem społecznościowym jest Facebook – korzysta z niego 79,24% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (21,68%), który również należy do firmy Marka Zuckerberga. Na trzeciej pozycji jest Twitter (16,17%), z którego korzystają ponad 4 miliony Polaków. Warto zauważyć, że już na czwartym miejscu znajdziemy rodzimy serwis – Wykop może pochwalić się popularnością na poziomie 14,49% wśród krajan. Chociaż pod kątem ilości użytkowników jedne z najstarszych polskich portali, takie jak NK (dawniejsza Nasza-Klasa), GG czy Fotka wypadają blado przy gigantach Zuckerberga, to mimo wszystko generują one ogromny ruch w stosunku do liczby osób z nich korzystających.
media społecznościowe
media społecznościowe

Fotka.com w maju 2018 mogła się pochwalić liczbą aż 188 milionów odsłon! To więcej niż Instagram (82 mln) i Twitter (41 mln) razem wzięte. Pod tym kątem świetnie prezentuje się także NK.pl z liczbą aż 67 mln wejść. Warto podkreślić, że wskazane serwisy nie tylko mają zaskakująco dużo odwiedzin, ale też imponują średnim czasem korzystania.

Dane rodzimych portali potrafią zaskoczyć (fot. Wirtualnemedia.pl)

A jak ten ranking wypada w zestawieniu z poprzednim rokiem? O niemal połowę spadł czas, jaki Polacy spędzają średnio na Facebooku i Google Plus. Pół godziny dłużej natomiast rodacy przesiadują na GG. Facebook stracił także nieznacznie na zasięgu (-2,66%), co jednak wpłynęło mocno na spadek odsłon (-1,72 mld).

Z portali społecznościowych korzystamy nie tylko na komputerach, ale też na smartfonach i tabletach. Czy tutaj zestawienie wygląda tak samo? Okazuje się, że nie do końca. Mobilnym królem społecznościowym jest Messenger, z którego korzysta na smartfonie około 10,4 mln Polaków, czyli więcej niż z mobilnego Facebooka (8,3 mln). Trzecie miejsce okupuje WhatsApp (4,489 mln), a Instagram znalazł się dopiero na miejscu czwartym (3,2 mln). Zadziwiająco dużo, bo ponad 200 tys. Polaków wciąż używa komunikatora GG mobile i aplikacji GG na komputery (1 mln).

(fot. Wirtualnemedia.pl)

Istnieje całkiem spora szansa na to, że niegdysiejszy lider wśród portali społecznościowych, GG, polepszy swoją sytuację. Od 1 sierpnia firmę przejmie kolejny właściciel – firma England oferująca szybkie przelewy z Wielkiej Brytanii do Polski. Pierwsze uruchomienie Gadu-Gadu miało miejsce 15 sierpnia 2000 r.  U szczytu popularności, w 2011 roku aplikacja miało około 50 milionów unikatowych użytkowników, którzy wysyłali do 300 milionów wiadomości dziennie. | CHIP