
Zdaniem producenta moc obliczeniowa na poziomie 3,99 TFLOPS-ów pozwoli na komfortową obsługę gier VR. Oczywiście jak przystało na komputer dla graczy nie zabraknie wsparcia takich standardów jak DirectX, AMD FreeSync, Vulkan API i Rapid Packet Math. Dla porównania moc obliczeniowa konsoli PS4 Pro wynosi 4,2 TFLOPS, ale korzysta ona ze starszych układów, więc nawet jeśli wydajność urządzeń będzie podobna, to urządzenie Sony pobierze w tym samym czasie więcej energii.
[banner slot=”text”]
Zaletą komputera firmy Zhongshan Subor będzie modyfikowana wersja Windowsa 10, na której gracz będzie mógł najprawdopodobniej uruchomić nie tylko gry, ale dowolne oprogramowanie, czego nie można powiedzieć o obecnej generacji konsol. Urządzenie ma zadebiutować w sprzedaży pod koniec sierpnia w cenie 4999 yuanów (około 2700 zł).
Ponieważ AMD dostarcza układów do konsol zarówno Sony jak i Microsoftu można spodziewać się, że ich nowe generacje otrzymają jeszcze lepsze jednostki. Zarówno PS5 jak i Xbox Scarlett według ostatnich doniesień mają pojawić się nie wcześniej niż w 2020 roku. | CHIP