continental

Continental – to nie tylko opony

Fot. chip
Z pewnością wielu z was marka Continental kojarzy się wyłącznie z produkcją opon samochodowych. Continental zorganizował spotkanie przypominające o zbliżającym się sezonie zimowym. Pokazał jednak nieco inne, mniej znane oblicze firmy.

Prezentacja była też okazją do pokazania, że marka Continental zajmuje się nie tylko oponami, ale też uważnie śledzi trendy technologiczne w rozwoju motoryzacji, takie jak coraz popularniejszy w Polsce carsharing (zainteresowanych odsyłam do naszego materiału na ten temat), elektromobilność (nie tylko samochody elektryczne, ale w ogóle cała koncepcja elektrycznego transportu drogowego), auta na abonament (tak, kupowanie samochodów niebawem ma być passe), czy wreszcie pojazdy autonomiczne oraz technologie związane z bezpieczeństwem podróży. Każde z tych rozwiązań ma się przyczynić do faktycznej realizacji tzw. Wizji Zero – czyli idei transportu, w którym zniwelujemy wypadki i zdarzenia drogowe skutkujące śmiercią lub kalectwem uczestników ruchu.

Continental
Trendy w motoryzacji wg Continental (fot. Wintermute / CHIP)

Przeciętnemu kierowcy marka Continental kojarzy się przede wszystkim ze stosowanym w samochodach ogumieniem. Sami przedstawiciele marki przyznają, że produkcja i rozwój technologiczny opon stanowią trzon produkcji firmy, ale oprócz tego firma skupia się również na zaawansowanych technologiach mających podnieść bezpieczeństwo czynne i bierne w transporcie drogowym. Produkty Continental to również m.in. układy asystujące podczas awaryjnego hamowania, układy wspomagające kierowcę przy zmianie pasa ruchu i ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa, układy zapobiegające kolizjom w ruchu miejskim, telematyka, telemetria, automatyczne nawiązywanie połączeń alarmowych i wiele więcej – spójrzcie na poniższy slajd.

continental
Continental to nie tylko opony (fot. Wintermute / CHIP).

Nas, jako technologicznych geeków zaciekawiło rozwiązanie, które umożliwia osobom zarządzającym flotą pojazdów kontrolowanie stanu ogumienia w pojazdach firmowych. Dodajmy – zdalnie. Continental pracuje nad rozwiązaniem, które poprzez ciągłe monitorowanie stanu opon pozwoli efektywniej zarządzać flotą, przyczyniając się zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i oszczędności (optymalny dobór opon, ich odpowiedni stan itp. to jeden z czynników umożliwiających redukcję zużycia paliwa).

Reklama

Oczywiście zarządzanie flotą to temat szerszy niż tylko zdalne kontrolowanie ogumienia. Coraz więcej firm decyduje się na stosowanie telematyki i telemetrii w szerszym zakresie. Zresztą nawet w przypadku pojazdów kupowanych przez indywidualnych nabywców, takich, które co jakiś czas testujemy na łamach naszego serwisu, również zaimplementowane są systemy monitorowania ciśnienia i stanu ogumienia. Po co to wszystko? W jednym celu: dla bezpieczeństwa.

Continental
Sezonowe czy całoroczne? Uzyskaliśmy odpowiedź na to pytanie (fot. Wintermute / CHIP).

Opony sezonowe czy uniwersalne?

Niezależnie od tego, jakimi technologiami asystującymi dysponuje nasze auto, przedstawiciele firmy przypomnieli o konieczności wymiany zestawu opon z letnich na zimowe. Oczywiście pojawia się pytanie, czy faktycznie musimy to robić? Czy nie wystarczą opony wielosezonowe/całoroczne, które – notabene – również znajdują się w ofercie Continentala? Wszyscy przedstawiciele marki, których o to zapytaliśmy, byli co do tego zgodni – w Polsce zdecydowanie nie. Różnica w naszym klimacie pomiędzy zimą a latem jest zbyt duża, by jeden zestaw opon zapewnił optymalne warunki trakcyjne i odpowiedni poziom bezpieczeństwa przez cały rok. Przypomniano nam, że warunkiem, który powinien decydować o zmianie zestawu opon jest temperatura – średnia dobowa temperatura (a nie chwilowa). Powyżej 7 stopni C jedziemy na kołach letnich – poniżej – na zimowych. Oczywiście mamy wolny rynek i możemy kupić również opony całoroczne, z tym że warto pamiętać, że inaczej będzie wyglądać zima na Podhalu, a inaczej w centrum Warszawy na regularnie odśnieżanych drogach. Oszczędności na zestawie całorocznym są również pozorne – co z tego, że mamy jeden zestaw opon, który jednak zużyje się dwukrotnie szybciej niż dwa zestawy sezonowe? Priorytetem jest bezpieczeństwo. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.