apple

Apple wyprzedza Sony na rynku słuchawek

Fot. Apple
Nie Sennheiser, który istnieje od 1945 roku, nie Sony, które zapoczątkowało modę na przenośne odtwarzacze muzyki - ale Apple jest liderem sprzedaży słuchawek. Tak wynika z badań firmy analitycznej MIDiA, dotyczących pierwszego kwartału roku. Piszemy, na czym polega tajemnica tego sukcesu producenta iPhone'ów.

Według badania MIDiA, Apple ma 24% udziałów w omawianym rynku. Za nim plasują się Sony (22%), Panasonic oraz Bose. 4 firmy z największymi udziałami kontrolują w sumie 61% światowej sprzedaży. Co więcej, Apple jest jedyną z dwudziestu czołowych marek, której użytkownicy słuchawek są w większości kobietami.

Jak Apple wyprzedziło długoletniego lidera branży, którym wcześniej było Sony? Analitycy wzięli pod uwagę słuchawki EarPods, które dodawane są bezpłatnie do każdego iPhone’a, a ponieważ tych firma sprzedaje wiele, Apple wypracowało przewagę nad koncernem z Japonii. Jeszcze trzeba pamiętać o marce Beats przejętej przez giganta z Cupertino, która ma liczną grupę klientów zwłaszcza wśród młodzieży.

Udziały producentów w rynku słuchawek (graf. MIdia)

W czasach popularności walkmanów słuchanie muzyki na słuchawkach było kojarzone głównie z młodym pokoleniem. Dzisiaj tylko 30% konsumentów z całego świata nie ma w domu ani jednej pary słuchawek. Słuchanie muzyki na smartfonie jest drugim najbardziej popularnym sposobem korzystania z dźwiękowej twórczości. Na pierwszym miejscu są samochodowe zestawy audio, na trzecim natomiast domowe głośniki. | CHIP


 Tutaj znajdziecie nasz ranking słuchawek bezprzewodowych (m.in. JBL E65 i Sennheiser HD 4.50).

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.