Apple wyprzedza Sony na rynku słuchawek

Według badania MIDiA, Apple ma 24% udziałów w omawianym rynku. Za nim plasują się Sony (22%), Panasonic oraz Bose. 4 firmy z największymi udziałami kontrolują w sumie 61% światowej sprzedaży. Co więcej, Apple jest jedyną z dwudziestu czołowych marek, której użytkownicy słuchawek są w większości kobietami.
apple
apple

Jak Apple wyprzedziło długoletniego lidera branży, którym wcześniej było Sony? Analitycy wzięli pod uwagę słuchawki EarPods, które dodawane są bezpłatnie do każdego iPhone’a, a ponieważ tych firma sprzedaje wiele, Apple wypracowało przewagę nad koncernem z Japonii. Jeszcze trzeba pamiętać o marce Beats przejętej przez giganta z Cupertino, która ma liczną grupę klientów zwłaszcza wśród młodzieży.

Udziały producentów w rynku słuchawek (graf. MIdia)

W czasach popularności walkmanów słuchanie muzyki na słuchawkach było kojarzone głównie z młodym pokoleniem. Dzisiaj tylko 30% konsumentów z całego świata nie ma w domu ani jednej pary słuchawek. Słuchanie muzyki na smartfonie jest drugim najbardziej popularnym sposobem korzystania z dźwiękowej twórczości. Na pierwszym miejscu są samochodowe zestawy audio, na trzecim natomiast domowe głośniki. | CHIP


 Tutaj znajdziecie nasz ranking słuchawek bezprzewodowych (m.in. JBL E65 i Sennheiser HD 4.50).