Połowa polskich internautów korzysta z subskrypcyjnych usług

Jak wynika z badania Blue Media w ubiegłym roku 62-proc. respondentów przyznało, że nie korzysta z usług subskrypcyjnych – w tym tylko 54-proc. polskich internautów. Zainteresowanie modelem stałej, miesięcznej opłaty wzrosło o 8%. Za co płacimy najczęściej? Okazuje się, że najwięcej za usługi opieki medycznej (13%), dostęp do filmów i serialu (11%), oprogramowanie (9%) i prasę internetową (9%). Mniejszym zainteresowaniem niż przed rokiem cieszy się dostęp do muzyki (4%), wstęp do klubu fitness (5%) i pudełka z kosmetykami/odzieżą (1%). Najbardziej doceniamy wygodę (40%), łatwość korzystania (37%) oraz cena, która często jest niższa niż w przypadku każdorazowego płacenia (30%).
netflix
netflix

Wyniki ankiety Blue Media

Podobnie jak przed rokiem, najczęściej opłacamy subskrypcję samodzielnie wykonując przelew. Robi tak prawie trzy piąte z nas. Co piąty uiszcza należności poprzez operatorów płatności, a co dziesiąty poprzez doliczenie do rachunku telefonicznego/RTV. Zauważalny wzrost – o 5 punktów proc. – nastąpił w przypadku płatności kartą.

– Płatności zmierzają w stronę bycia coraz bardziej niewidocznymi. Co naturalne, konsumenci lubią kupować, ale uiszczanie należności z pewnością nie sprawia im już takiej przyjemności. Dlatego coraz częściej realizowane są projekty mające na celu umożliwienie płatności w tle, mało odczuwalne przez klientów – komentuje Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media. | CHIP