współpraca huawei i costa cafe

Huawei P Smart 2019 od stycznia w Polsce

Fot. Konstanty Młynarczyk
Nowy smartfon Huawei trafi na polski rynek 2 stycznia, jednak od soboty, 15 grudnia możemy go zamówić w przedsprzedaży. Osoby, które to zrobią, otrzymają głośnik Huawei CM-51. Telefon wyceniono na 999 złotych.

Huawei poinformował o polskiej premierze P Smart 2019 podczas konferencji w warszawskiej Costa Coffee. Przede wszystkim miło zobaczyć, że tzw. średniaki wyglądem trudno już odróżnić od flagowców. Czasy, kiedy w segmencie smartfonów za około 1000 złotych dominowały konstrukcje niezbyt zachwycające stylistyką odeszły w niepamięć. Huawei P Smart 2019 jest tego doskonałym przykładem. Telefon właściwie nie ma ramek ekranu, a notch mieszczący przedni aparat jest bardzo niewielki. Całość prezentuje się naprawdę zgrabnie. Telefon dostępny będzie w dwóch kolorach: czarnym i niebieskim.

Huawei P Smart ma 6,21-calowy ekran (fot. Konstanty Młynarczyk)

Ekran w P Smart 2019 ma przekątną 6,21″ i rozdzielczość 2340 x 1080 pikseli. W środku znajduje się procesor HiSilicon Kirin 710, a więc ośmiordzeniowa jednostka ze wspomaganiem obliczeń SI. SoC ma do dyspozycji 3 GB pamięci RAM, a na dane użytkownika przewidziano 64 GB. Do tego telefon obsługuje karty pamięci MicroSD o pojemności do 512 GB. Bateria telefonu ma pojemność 3400 mAh.

„Sercem” Huawei P Smart jest procesor Kirin 710 (fot. Konstanty Młynarczyk)

Z tyłu telefonu znajduje się podwójny aparat składający się z sensora 13 MPix (f/1,8) oraz 2 MPix. Za pomocą takiego zestawu można osiągać efekt bokeh. Poza tym nad wykonywaniem zdjęć czuwa SI korzystająca z funkcji HiVision. Dzięki niej smartfon może rozpoznawać fotografowane obiekty. Załóżmy, że zaciekawił nas jakiś charakterystyczny budynek. Wystarczy skierować aparat telefonu na budowlę, a SI samo wykryje czym jest dana konstrukcja i poda o niej nieco informacji. To samo można zrobić np. z dziełami sztuki. HiVision pozwala też na tłumaczenie tekstu na żywo.

Cena urządzenia, czyli 999 złotych, wydaje się atrakcyjna. W przyszłym roku okaże się, czy nowy P Smart spodoba się klientom i pomoże umocnić pozycję Huawei w Polsce. Chiński producent widzi potencjał w polskim rynku. Świadczy o tym chociażby fakt, że 15 grudnia w warszawskiej Arkadii otworzy swój pierwszy polski salon. Markę promuje m.in. piłkarz Bayernu Monachium Robert Lewandowski. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.