gracz

Polscy gracze zebrali 83 tysięcy zł dla Centrum Zdrowia Dziecka

Fot. pexels.com
Czwarta edycja charytatywnej akcji NVIDII skupiła 67 gwiazd growego świata. Streamerzy, influencerzy i e-sportowi zawodnicy grali nieprzerwanie przez 54 godziny w popularne produkcje, zachęcając do wpłat oglądających ich widzów.

Nvidia Charity Stream oglądało ponad 200 tysięcy osób. Najwyższy datek od jednej osoby to aż 10 tys. zł. Pokazuje to jak dużą siłę oddziaływania na widzów mają znani streamerzy i przedświąteczna atmosfera.  Kwota zebrana przez uczestników zostanie przeznaczona na zakup nowoczesnego sprzętu dla pacjentów Kliniki Rehabilitacji Centrum Zdrowia Dziecka. Osoby, które chcą wspomóc Fundację mogą dalej wpłacać datki lub przekazać 1% podatku. Szczegółowe informacje w tej sprawie podane są na oficjalnej stronie organizacji.

Wcześniej nie mieliśmy pojęcia o istnieniu takiej rewelacyjnej społeczności graczy — mówi Elżbieta Golińska, prezes Fundacji Towarzystwo Przyjaciół Centrum Zdrowia Dziecka. — Jesteśmy maksymalnie skoncentrowani na pomocy dzieciom i przyznaję, że to wielkie odkrycie. Wspaniali ludzie, którzy dzięki tej inicjatywie pokazali jak pięknie i bez zadęcia można wesprzeć małych pacjentów z CZD. Ogromnie dziękuję w ich imieniu wszystkim darczyńcom za to, że w tak krótkim czasie udało się zebrać tak dużą sumę pieniędzy.

Gracze zbierali pieniądze na Centrum Zdrowia Dziecka (fot. NVIDIA)

Była to już kolejna odsłona charytatywnej akcji firmy NVIDIA z osobistościami Internetu, streamerami i twórcami treści YouTube w rolach głównych. Rok temu wspierali w ten sam sposób Fundację DKMS, szukającej dawców dla pacjentów wymagających przeszczepu komórek macierzystych szpiku. Dwa lata temu uczestnicy wydarzenia grali dla kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei. Natomiast trzy lata temu inicjatywa rozgrywała się dla podopiecznych Kliniki Budzik, która pomaga osobom pogrążonym w śpiączce.

— Nieczęsto zdarza się, że tylu streamerów zbiera się w jednym miejscu, żeby pomagać, przy okazji dobrze się bawiąc. To okres świąteczny sprawia, że wszyscy staramy się zrobić coś dla innych. Mam szczerą nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się zebrać jeszcze więcej — komentuje Piotr „Izak” Skowyrski, znany komentator sportów elektronicznych.

Nie pierwszy raz gracze chętnie okazują swoje wsparcie organizacjom charytatywnym. W maju w akcji Blizzarda związanej z kupnem skórki do gry „Overwatch” udało się zebrać 47 milionów złotych na rzecz badań nad rakiem piersi. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.