Mastercard nie pozwoli sklepom obciążyć automatycznie karty

Zmiana regulaminu sprawi, że sklepy i firmy oferujące usługi subskrypcyjne związane z zakupem produktu z darmowym okresem próbnym, będą mogły obciążyć kartę klienta dopiero wtedy, gdy po zakończeniu promocji otrzymają od użytkownika zgodę na kontynuowanie procesu. W takiej wiadomości firmy będą musiały podać następujące informacje: pełną kwotę transakcji, datę realizacji oraz wyraźne instrukcje jak zrezygnować z darmowej wersji próbnej.
karta mastercard
karta mastercard

To jednak nie wszystko. W przypadku każdej następnej płatności firma będzie musiała również wysyłać przypomnienie o zbliżającym się obciążeniu karty, także z czytelną instrukcją odstąpienia od umowy. Na wyciągu z karty będą musiały pojawić się teraz dane o adresie URL witryny sprzedającej produkt oraz numer telefonu do obsługi. Nowe zasady powinny zwiększyć przejrzystość korzystania z takich zakupów i uchronić zapominalskich klientów przed automatycznym pobraniem kwoty.

Niestety usługa nie będzie dotyczyła usług subskrypcyjnych np. platform VOD (fot. CHIP).

Jak poinformował nas MasterCard nowe przepisy, które wejdą w życie na świecie i w Polsce w kwietniu nie będą dotyczyły jednak usług subskrypcyjnych, jak zachodnie media informowały pierwotnie: Reguły te będą obowiązywały dla sklepów oferujących sprzedaż fizycznych produktów, nie zaś tych oferujących usługi, np. wideo na żądanie.

Jak wynika z badań Blue Media w Polsce z usług subskrypcyjnych korzysta już połowa polskich internautów. Najczęściej płacimy za opiekę medyczną i dostęp do filmów i seriali. Co ciekawe jednak najchętniej wybieranym sposobem opłat jest samodzielny przelew – robi tak 3/5 polskich subskrybentów. | CHIP

Aktualizacja z dnia 18.01.2019, godz. 13.40

Pierwotna treść artykułu dotyczyła usług subskrypcyjnych i produktów. Tekst został poprawiony zgodnie z oświadczeniem przekazanym przez MasterCard.