Valve pracuje nad nową wersją platformy Steam

Fot. Valve
Na firmowym blogu Valve opublikowało wpis podsumowujący zmiany, jakie zaszły w 2018 r. na Steamie. Przy okazji studio zdradziło, czego możemy się spodziewać na Steam w tym roku. Wiele wskazuje na to, że owe plany, to wynik pojawienia się konkurencji.

W tym roku główny klient Steam przejdzie poważne przeróbki. Będzie tworzony w oparciu o tę samą technologię, która obecnie napędza m.in. odnowiony w zeszłym roku Steam Chat. Valve planuje też nowy system rekomendacji, aby umożliwić graczom odkrywanie tych gier, które mogą ich zainteresować. Platforma do realizacji tego zadania będzie wykorzystywała algorytmy uczenia maszynowego.

Firma potwierdziła również na swoim blogu, że pracuje nad nową aplikacją mobilną. Nie jest jednak pewne, czy będzie ona podobna do klienta Steam Chat znanego z PC. Nie jest jasne dlaczego Valve zdecydowało się tworzyć zupełnie nową aplikację, a nie po prostu odświeżyć już istniejącą.

Inną ważną informacją jest to, że jeszcze w tym roku Steam pojawi się w Chinach. Valve prowadzi już rozmowy dotyczące współpracy ze studiem Beijing Perfect World, stojącym za azjatyckim hitem, grą MMO „Perfect World”.

W ostatnich kilku latach zmienił się użytkownik Steama. Nic dziwnego, że Valve celuje w rynek azjatycki (fot. Steam)

Valve wspomina o jeszcze kilku ulepszeniach planowanych na 2019 roku. Pierwszym z nich jest system nowych wydarzeń. Dowiemy się dzięki niemu o ciekawych działaniach w grach, takich jak turnieje, transmisje lub cotygodniowe wyzwania. Zmieni się także Steam TV, która rozszerzy możliwość transmisji na wszystkie gry dostępne na platformie Steam. Poprawki nie ominą też systemu bezpieczeństwa. Użytkownicy oszukujący w grach będą musieli zmierzyć się z nowym Steam Trust. Technologia stojąca za tym rozwiązaniem to tzw. Trusted Matchmaking, znany i stale rozwijany w „CS: GO”. Interesujący jest także program Steam PC Cafe. Czyżby przywrócenie pomysłu na kafejki internetowe?

Reklama

Zmian będzie więc sporo i można odnieść wrażenie, że są spowodowane pojawieniem się konkurencji, czyli Epic Games Store. Platforma studia odpowiedzialnego m.in. za „Fortnite” zyskuje popularność dzięki temu, że co dwa tygodnie udostępnia za darmo kolejną grę. Ostatnio była to „What Remains of Edith Finch„, a chwilę wcześniej „Subnautica„. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.