DLSS obsługiwane przez 3DMark Port Royal

Deep Learning Super-Sampling (DLSS) umożliwia wygładzanie krawędzi obiektów w sposób inteligentny, co powoduje, że gry prezentują się jeszcze lepiej. Niestety, DLSS przez długi czas pozostawał jedynie technologią działającą wyłącznie z plikami demonstracyjnymi przygotowanymi przez NVIDIĘ. Na szczęście teraz to się zmienia. NVIDIA wprowadza obsługę DLSS wraz z pakietem sterowników GeForce 418.81 WHQL. Co nietypowe, te sterowniki nie oferują optymalizacji dla gier, a obsługę kart graficznych GeForce RTX w wersjach laptopowych. Największą korzyść zobaczymy w przypadku 3DMark Port Royal, nowym benchmarku graficznym. W programie zobaczymy teraz działanie funkcji DLSS.
DLSS obsługiwane przez 3DMark Port Royal

Najwięcej zyskają posiadacze RTX’a 2060 (fot. NVIDIA)

Wygląd grafiki w 3DMark Port Royal z użyciem DLSS też się zmienia. Można to prześledzić na specjalnej stronie NVIDII. Wśród zmian w sterownikach pojawiły się także usprawnienia dotyczące działania konfiguracji SLI w niektórych grach. Sterowniki GeForce 418.81 WHQL są dostępne na stronie NVIDII.

Wzrost wydajności, jakim chwalą się “zieloni” jest znaczący, przy czym jest tym większy im z wolniejszym spośród Turingów mamy do czynienia. Tym samym atrakcyjność GeForce’a RTX 2060 jeszcze wzrośnie. Celowo używam czasu przyszłego, ponieważ wzrost wydajności w benchmarku to jedno, a w grach drugie. W drugim z zadań póki co nie mamy jeszcze obsługi DLSS, ale teraz wszystko właśnie w twórcach gier. To z pewnością się przyda, zwłaszcza przy włączonym ray tracingu. | CHIP