Microsoft promuje Office’a 365, podkreślając wady… Office’a 2019

Do kampanii koncern zatrudnił bliźniaków wykonujących w obydwu programach te same zadania.

Zazwyczaj takie kampanie reklamowe przeprowadza się, porównując własny produkt z konkurencyjnym. Tym razem Microsoft postanowił pokazać zalety Office’a 365 dzięki zestawieniu go z własnym pakietem biurowym sprzedawanym bez subskrypcji. Tłem dla 365 stała się wersja 2019. W filmach występują bliźnięta. Każda para ma za zadanie wykonać kilka prostych operacji przy użyciu Excela, PowerPointa i Worda. Jedna osoba korzysta z płatnego Office’a, druga z darmowego.

Bliźniacy muszą np. uzupełnić dane na temat stolic, populacji i największych miast poszczególnych stanów w USA. W innym klipie piszą i wysyłają CV. W czasie kiedy jedna osoba wyszukuje potrzebne informacje w internecie, druga korzysta z funkcji Office’a 365, które przyśpieszają wykonanie zadania. W programach pakietu Office 2019 brakuje obsługi rysika, a to narzędzie w przypadku sprzętów z ekranem dotykowym pozwala szybciej zaznaczać i grupować elementy.

Microsoft, promując wersję 365, chce skłonić użytkowników, żeby myśleli o oprogramowaniu jak o usłudze a nie produkcie. Tak zresztą robi wiele firm w różnych dziedzinach, np. w branży druku, gdzie przedsiębiorstwa próbują przechodzić na sprzedaż usługi, zamiast proponowania urządzeń. W ten sposób można zdobyć klienta na dłużej, czasem dając mu niższą cenę. | CHIP