instagram

Na Instagramie pojawi się funkcja dotacji

Fot. Pixabay
Niektórzy użytkownicy mogą już testować nową opcję związaną z Relacjami na Instagramie. Służy ona do zachęcania tzw. followersów, by wspierali wybrane organizacje charytatywne.

Relacje (z ang. stories) są chętnie wybieranym formatem przez instagramowych twórców m.in. z powodu możliwości dodawania interaktywnych naklejek. Poza ankietami, licznikami i pytaniami w tym roku w Relacjach pojawi się dodatkowa funkcja. Będzie ona pozwalała utworzyć link do zbiórki wspomagającej wybraną organizację charytatywną. Wystarczy kliknąć, by finansowo wesprzeć. Prawdopodobnie zadziała to w sposób zbliżony do popularnych na Facebooku zbiórek.

Funkcję tę odkryła Jane Wong, blogerka specjalizująca się w nowościach związanych z aplikacjami. Dotacje są widoczne na razie przez wybranych testerów. – Ideą Instagrama jest zbliżanie do siebie ludzi i rzeczy, które się kocha, a sporą częścią tego jest okazywanie wsparcia dla znaczących społeczności. Jeszcze w tym roku ludzie będą mogli zbierać pieniądze i pomagać istotnym dla nich organizacjom non-profit, dzięki naklejce w Relacjach – brzmi oficjalne oświadczenie serwisu w kwestii nowej funkcji.

Reklama

Wciąż nie wiadomo, czy poza organizacjami charytatywnymi, Instagram pozwoli na tworzenie prywatnych zbiórek, które pomogłyby twórcom się rozwijać, tak jak jest to możliwe na Twitchu czy YouTube. Na swoim macierzystym portalu, Facebooku, wielką popularnością cieszą się zbiórki urodzinowe, w których solenizant prosi o wsparcie wybranej organizacji. W ten sposób udało się już uzbierać ponad miliard złotych. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.