Gogle Valve Index już w sprzedaży

Valve Index ma taką samą rozdzielczość jak Vive Pro (1440×1600 pikseli dla każdego z oczu) i jak zapewnia producent, zapewnia odświeżanie obrazu w częstotliwości 120 Hz, a także 144 Hz w trybie eksperymentalnym. Gogle pozwalają też na fizyczne ustawienie odległości między źrenicami (IPD), a także odległości soczewki od oka. Dzięki temu rozwiązaniu pole widzenia u typowego użytkownika powinno być o 20 stopni większe niż w przypadku HTC Vive. Jak się prezentują nowe gogle możecie zobaczyć poniżej, na kanale Adama Savage’a.
Na początku maja Valve pokazało swój zestaw do wirtualnej rzeczywistości czyli gogle Index (fot. Valve)

Na początku maja Valve pokazało swój zestaw do wirtualnej rzeczywistości czyli gogle Index (fot. Valve)

Zestaw współpracuje z kontrolerami zaprojektowanymi specjalnie do Valve Index. Same kontrolery kosztują 1309 złotych i działają również z zestawami HTC, a także wszystkimi stacjami bazowymi, które wykorzystują system śledzenia SteamVR Tracking. Również i stacje bazowe Valve Index można zamówić osobno w cenie 700 złotych, jednak te z kolei współpracują jedynie z nowszymi kontrolerami, które obsługują system śledzenia SteamVR Tracking w wersji 2.0.

Gogle do działania wymagają 8 GB RAM, co najmniej 2-rdzeniowego procesora z Hyper Threadingiem, a także karty graficznej z wolnym złączem DisplayPort (co najmniej Nvidia 970 lub AMD Radeon RX480). Potrzebne będzie też złącze USB 3.0 do podłączenia kamer. Co ciekawe, Valve przy okazji premiery swojego zestawu zapowiedziało też tajemniczą grę VR, która ma pojawić się jeszcze w tym roku. Czyżby chodziło o “Half Life 3”? | CHIP