Aresztowano 5 osób w związku z korupcją przy przetargach w Poczcie Polskiej

We wtorek Centralne Biuro Antykorupcyjne zatrzymało 11 osób podejrzanych o korupcję przy zamówieniach publicznych w Poczcie Polskiej. W piątek sąd zdecydował o tymczasowym areszcie dla 5 z nich. Wartość podejrzanych kontraktów przekraczała 30 milionów złotych. Według CBA, przedstawiciele Poczty Polskiej w zamian przyjęli łapówki w wysokości co najmniej 300 tysięcy złotych. Zarzuty w tej sprawie usłyszał m.in. prezes firmy informatycznej Sygnity, który opuścił już areszt po zastosowaniu poręczenia majątkowego. Na 3 miesiące został też tymczasowo aresztowany przewodniczący rady nadzorczej spółki, Paweł Z. Przetargi miały dotyczyć m.in. serwisowania i modyfikacji zintegrowanego systemu teleinformatycznego. Według CBA można spodziewać się kolejnych zatrzymań w tej sprawie, z kolei Poczta Polska wszczęła kontrole kontraktów informatycznych z ostatnich 4 lat.

— W związku z postępowaniem prokuratorskim i działaniami Centralnego Biura Antykorupcyjnego, spółka wypełnia wszystkie wymagania związane ze śledztwem, które jest efektem zgłoszonych w kwietniu 2018 roku przez Zarząd Poczty Polskiej informacji w ramach „tarczy antykorupcyjnej”. Do ochrony związanej z „tarczą antykorupcyjną” zgłaszane są postępowania związane z prowadzeniem działalności biznesowej spółki — mówi w rozmowie z CHIP-em Justyna Siwek z Poczty Polskiej. — Jesteśmy w stałym kontakcie z organami prowadzącymi śledztwo. Wobec pracowników, którym postawiono zarzuty, zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje służbowe do zwolnienia z pracy włącznie. Decyzją Prezesa Zarządu Poczty Polskiej wszelkie kontrakty zawarte z firmą Sygnity oraz przetargi, w których brała udział spółka Sygnity zostaną poddane szczegółowej kontroli. Analizą zostaną również objęte wszystkie inne kontrakty informatyczne zawarte od 2016 roku do chwili obecnej.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.