hardt hyperloop

W Holandii powstanie 3-kilometrowy odcinek Hyperloop

Choć o wizjonerskim pomyśle Elona Muska zrobiło się ostatnio ciszej, nie oznacza to, że firmy go sobie odpuściły. Wręcz przeciwnie, w wielu miejscach na świecie prowadzone są obecnie testy różnych rozwiązań. Holenderski Hardt Hyperloop ma już za sobą pierwsze kroki.

Pierwsza faza testów skupiała się na ocenie podstawowych technologii hyperloop – lewitacji magnetycznej, środowiska o niskim ciśnieniu, symulacji wagi towaru i pasażerów. Holenderskiemu startupowi Hardt Hyperloop udało się na tym etapie opracować rozwiązanie, które przyda się przy tworzeniu zaawansowanej sieci połączeń. Chodzi o możliwość przełączania pasa ruchu kapsuł z jednego na drugi, bez ruchomych elementów. Dzięki temu pojazdy będą w stanie zachować wysokie prędkości i bez wysiłku przełączać trasy, a także łączyć się i odłączać od sieci.

— Zakończenie testów stanowi kamień milowy dla technologii hyperloop. Wprowadzanie tej technologii na rynek całkowicie zmieni sposób w jaki podróżujemy i jednocześnie zaoferuje zrównoważoną alternatywę dla lotów krótkodystansowych, jak również skrócony czas przejazdu w stosunku do samochodów i pociągów — przekonuje Jacob Ruiter, CEO InnoEnergy Benelux, firmy wspierającej Hardt Hyperloop.

Tak wygląda projekt wnętrza kapsuł Hardt Hyperloop (fot. hardhyperloop.com)

Następnym etapem rozwoju będzie stworzenie 3-kilometrowego pasa, który pozwoli przetestować pojazdy od współpracujących firm Hyperloop i pomoże stworzyć podstawę do standaryzacji europejskiej infrastruktury. Niestety, firma nie podaje choćby przybliżonych dat dotyczących skomercjalizowania swojej technologii. Zakończona właśnie faza testów trwała 2 lata.

Hyperloop w Polsce

Hardt Hyperloop nie jest jedyną firmą w Europie, która pracuje nad spełnieniem snów Elona Muska. W Polsce podobne rozwiązanie będzie testować Hyper Poland. Firma zamierza najpierw wprowadzić systemy pośrednie. W pierwszej kolejności (pilotażowe testy mają ruszyć na przełomie 2022 i 2023 roku) Hyper Poland zbuduje magrail, czyli zintegrowaną z tradycyjnymi torowiskami kolej magnetyczną. Dopiero później planowana jest budowa systemu transportu w tunelach próżniowych. Obecnie trwa budowa demonstratora technologii w skali 1:5, który składa się z pojazdu i toru o długości 48 m. Jeżeli plan Hyper Poland się powiedzie, przykładowa podróż z Warszawy do Łodzi zajmie jedynie 15 minut. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.