Do 50 procent wydajności więcej dzięki DLSS?

“Monster Hunter: World” to gra, w której wcielamy się w łowcę potworów i wykonujemy zadania polegające na zabijaniu bestii w zamian za pieniądze oraz zbieranie dość makabrycznych trofeów. Gra jest dynamiczna, a jej wymagania nie są niskie. Tym samym nagłe spadki szybkości animacji mogą skończyć się zwycięstwem nie tyle łowcy, ile zwierzyny. NVIDIA twierdzi, że DLSS (deep learning super sampling) właśnie w tej grze ma doprowadzić do zwiększenia wydajności nawet do 50 procent przy ustawieniach maksymalnych.
Do 50 procent wydajności więcej dzięki DLSS?

Jak było dotąd z DLSS?

NVIDIA wprowadziła DLSS wraz z pierwszymi kartami graficznymi opartymi na architekturze Turing. Firma twierdzi, że DLSS ma skutkować lepszą wydajnością i lepszą jakością obrazu w wysokiej rozdzielczości niż w przypadku innych metod antyaliasingu. Jak dotąd jednak wzrost wydajności był widoczny głównie w benchmarkach. Pewnym wyjątkiem było “Anthem”, w którym rzeczywiście mogliśmy obserwować zauważalny (ponad 25 procent) wzrost wydajności dzięki DLSS.

Duży wzrost wydajności w Monster Hunter: World

Capcom, wydawca gry “Monster Hunter: World”, ogłosił, że wprowadzi wsparcie dla technologii DLSS dla swojego hitu już 18 lipca. Studio podało w oświadczeniu: „pozwali to na zwiększenie wydajności przy zachowaniu wierności wizualnej, wykorzystując moc SI i głębokie uczenie maszynowe”. Nie podano jednak jak dużego wzrostu powinniśmy oczekiwać. NVIDIA natomiast zdecydowała się dodać informację uzupełniającą i ogłosić, że jej testy wykazały aż 50-procentowy wzrost wydajności przy maksymalnych ustawieniach przy włączonym DLSS. Firma przedstawiła nawet wykres ukazujący rezultaty wewnętrznych testów. Twierdzenie “zielonych” o 50 procentach jest nieco na wyrost, ale wzrost wydajności jest rzeczywiście zauważalny. Trzeba jednak zaczekać na niezależne testy.

Rezultaty przedstawione przez NVIDIĘ są rzeczywiście interesujące. Czy DLSS zaczyna wreszcie spełniać swoją rolę? (fot. NVIDIA)

Musimy przy tym pamiętać, że technologia DLSS jest dostępna w kartach NVIDIA GeForce RTX. Działa wykorzystując rdzenie Tensor, których pozbawione są zarówno starsze GeForce’y, jak i modele z generacji Turing klasy GTX (jak GTX 1660 czy GTX 1660 Ti). Technologię obsługują więc także najnowsze karty NVIDIA GeForce RTX Super. | CHIP