The Boring Company otwiera oddział w Chinach

Jednocześnie na Twitterze pojawiła się informacja, że wycieczka Muska do Chin zbiega się z uruchomieniem chińskiego oddziału The Boring Company.
The Boring Company otwiera oddział w Chinach

Musk nie podał nigdzie oficjalnego powodu, dla którego uruchamia chiński oddział The Boring Company, ale ten wydaje się oczywisty. Bogacące się Chiny przeżywają gwałtowny wzrost gospodarczy. Wraz z nim rośnie liczba aut pasażerskich. Tunele dla samochodów pasażerskich oraz Hyperloop mogą być rozwiązaniem problemu przewozów.

Eksperci z serwisu ReportLinker na bazie danych zebranych przez Motor Vehicle Manufacturers prognozują, że do roku 2020 w Chinach sprzedanych zostanie 30 mln nowych samochodów. Jest to bardzo prawdopodobne, zważywszy na fakt, że np. w 2016 r. sprzedaż nowych samochodów osobowych w Chinach osiągnęła poziom 24,4 mln sztuk, w porównaniu z zaledwie 6,9 mln w Stanach Zjednoczonych.

Uruchomienie The Boring Company w Chinach zbiega się z niezłymi wynikami sprzedażowymi Tesli (w 2018 r. Musk opowiadał o groźbie bankructwa). Według ostatniego sprawozdania finansowego złożonego przez Teslę 30 lipca w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd Stanów Zjednoczonych sprzedaż samochodów tej marki w Chinach przyniosła w ostatnim kwartale przychód wynoszący 1,47 mld dolarów, co stanowi wzrost o prawie 42 procent w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Chiny są drugim co do wielkości, zaraz po USA, nabywcą samochodów Tesli.

Warto zwrócić przy tym uwagę na inny fragment sprawozdania: W szczególności planujemy rozszerzenie naszych możliwości produkcyjnych poza terytorium Stanów Zjednoczonych (…). Lokalna produkcja ma kluczowe znaczenie dla naszej ekspansji i sprzedaży w Chinach, które są największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. Na naszą sprzedaż pojazdów w Chinach negatywny wpływ wywarły pewne cła na samochody produkowane w USA. A na nasze koszty produkcji pojazdów w USA wpływ miały również cła importowe na niektóre komponenty pochodzące z Chin. Jeśli nie będziemy w stanie zminimalizować wpływu takich niekorzystnych taryf, ceł lub kosztów, by zwiększyć nasze możliwości produkcyjne w fabryce Gigafactory 1 (…) to nasza konkurencyjność, a także wyniki finansowe i perspektywy, zostaną naruszone.

W samych tylko Chinach funkcjonuje prawie 500 firm produkujących samochody elektryczne. Dobra sprzedaż Tesli w Państwie Środka oraz ułatwienia formalne powodują, że Elon Musk coraz śmielej inwestuje w Chinach.

https://www.chip.pl/2018/11/nie-bedzie-tunelu-pod-los-angeles/