The Boring Company otwiera oddział w Chinach

Jak donosi Reuters Elon Musk weźmie udział w tegorocznym World Artificial Intelligence Conference 2019 w Szanghaju (29 - 31 sierpnia).

Jednocześnie na Twitterze pojawiła się informacja, że wycieczka Muska do Chin zbiega się z uruchomieniem chińskiego oddziału The Boring Company.

Musk nie podał nigdzie oficjalnego powodu, dla którego uruchamia chiński oddział The Boring Company, ale ten wydaje się oczywisty. Bogacące się Chiny przeżywają gwałtowny wzrost gospodarczy. Wraz z nim rośnie liczba aut pasażerskich. Tunele dla samochodów pasażerskich oraz Hyperloop mogą być rozwiązaniem problemu przewozów.

Eksperci z serwisu ReportLinker na bazie danych zebranych przez Motor Vehicle Manufacturers prognozują, że do roku 2020 w Chinach sprzedanych zostanie 30 mln nowych samochodów. Jest to bardzo prawdopodobne, zważywszy na fakt, że np. w 2016 r. sprzedaż nowych samochodów osobowych w Chinach osiągnęła poziom 24,4 mln sztuk, w porównaniu z zaledwie 6,9 mln w Stanach Zjednoczonych.

Reklama

Uruchomienie The Boring Company w Chinach zbiega się z niezłymi wynikami sprzedażowymi Tesli (w 2018 r. Musk opowiadał o groźbie bankructwa). Według ostatniego sprawozdania finansowego złożonego przez Teslę 30 lipca w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd Stanów Zjednoczonych sprzedaż samochodów tej marki w Chinach przyniosła w ostatnim kwartale przychód wynoszący 1,47 mld dolarów, co stanowi wzrost o prawie 42 procent w porównaniu z pierwszą połową 2018 r. Chiny są drugim co do wielkości, zaraz po USA, nabywcą samochodów Tesli.

Warto zwrócić przy tym uwagę na inny fragment sprawozdania: W szczególności planujemy rozszerzenie naszych możliwości produkcyjnych poza terytorium Stanów Zjednoczonych (…). Lokalna produkcja ma kluczowe znaczenie dla naszej ekspansji i sprzedaży w Chinach, które są największym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. Na naszą sprzedaż pojazdów w Chinach negatywny wpływ wywarły pewne cła na samochody produkowane w USA. A na nasze koszty produkcji pojazdów w USA wpływ miały również cła importowe na niektóre komponenty pochodzące z Chin. Jeśli nie będziemy w stanie zminimalizować wpływu takich niekorzystnych taryf, ceł lub kosztów, by zwiększyć nasze możliwości produkcyjne w fabryce Gigafactory 1 (…) to nasza konkurencyjność, a także wyniki finansowe i perspektywy, zostaną naruszone.

W samych tylko Chinach funkcjonuje prawie 500 firm produkujących samochody elektryczne. Dobra sprzedaż Tesli w Państwie Środka oraz ułatwienia formalne powodują, że Elon Musk coraz śmielej inwestuje w Chinach.

Nie będzie tunelu pod Los Angeles

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.