Huawei traci udział w polskim rynku smartfonowym z 32 do 24%

W 2 kwartale roku sprzedaż telefonów marki Huawei w Polsce (a ściślej – dostawy do sklepów) wyniosła 24,5%. Tak wynika z danych zebranych przez IDC. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku chińska firma notuje wyraźną rynkową stratę – o 7,9 punktu. Wynik Huawei może być spowodowany konfliktem z USA i groźbą ograniczeń technologicznych, informacje o których przez długi czas w konsekwencji pojawiały się w mediach. Część użytkowników waha się, czy w tym kontekście kupno smartfonu Huawei nie jest perspektywicznie ryzykowne. Co ciekawe, podobnego problemu w ogóle nie widać w ogólnoświatowym badaniu Gartnera, pisaliśmy o nim w CHIP-ie wczoraj. A na polskim rynku z trudności firmy z Shenzhen korzystają Samsung i Xiaomi. Przedsiębiorstwo z Korei urosło z 35,2 do 41,9%, natomiast młodsza marka z Pekinu – z 6,8 do 11,7%. Xiaomi zgodnie ze strukturą badania IDC zajmuje 4 miejsce, bo na 3 są „pozostali” (14,7%). Za wydawcą serii Mi jest Apple ze spadkiem z 6,6 do 7,2%. Debiutujące w tym roku w naszym kraju OPPO ma 1% rynku.

Polski rynek smartfonowy w Q2 2019 (graf. IDC)
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.