off facebook activity

Facebook udostępnił nowe narzędzie do zarządzania danymi

Facebook przedstawił off-Facebook Activity, dzięki któremu będziemy mogli lepiej kontrolować nasze dane. Sprawdzimy, jakie informacje wysyłają aplikacje i serwisy, z których korzystamy na co dzień. W ciągu kilku miesięcy funkcja trafi do wszystkich użytkowników portalu.

Off-Facebook Activity będzie kolejnym sposobem na to, by dowiedzieć się, jakie dane zbierają o nas aplikacje i serwisy internetowe. Sprawdzimy, które z nich dzielą się informacjami o nas z portalem Marka Zuckerberga. Będziemy mogli usunąć dane zgromadzone przez Facebook, a także zablokować ich przyszłą wysyłkę. Dzięki temu, portal nie będzie zbierał informacji o tym, które strony odwiedziliśmy i co na nich robiliśmy. Skutkiem takiej blokady będą mniej spersonalizowane reklamy. Funkcję znajdziemy w menu ustawień w aplikacji lub na stronie internetowej. Już teraz testują ją użytkownicy Facebooka w Irlandii, Korei Południowej i Hiszpanii. Firma zapowiedziała, że w nadchodzących miesiącach off-Facebook Activity pojawi się także w innych państwach. W Polsce usługa najprawdopodobniej będzie działała pod nazwą “Aktywności poza Facebookiem”.

Aktywności poza Facebookiem pojawiły się z opóźnieniem

Funkcja off-Facebook Activity została zapowiedziana jeszcze w maju ubiegłego roku. Stało się to niedługo po tym, kiedy okazało się, że dostęp do danych milionów użytkowników Facebooka uzyskała firma Cambridge Analytica. Mark Zuckerberg w swoim oświadczeniu zaprezentował narzędzie “Clear history”, które miało być nieco prostszą wersją Aktywności poza Facebookiem i umożliwiało tylko usunięcie wszystkich danych, bez zarządzania poszczególnymi aplikacjami. Facebook kilkukrotnie przesuwał daty wprowadzenia funkcji twierdząc, że jest to trudniejsze, niż wydawało się na początku.

off facebook activity
W Aktywnościach poza Facebookiem usuniemy dane dotyczące poszczególnych serwisów (fot. Facebook)

Aktywność poza Facebookiem to kolejny krok serwisu w kierunku transparentności. Na swoim blogu Facebook przypomina, że pierwszy dotyczył udostępniania informacji, dlaczego widzimy materiał sponsorowany lub proponowany post. Następnie pojawiły się raporty dotyczące reklam na portalu. Facebook wprowadza działania związane z bezpieczeństwem danych również na swoich pozostałych portalach. Przykładem jest Instagram, który będzie płacił badaczom, jeśli ci znajdą dowody na to, że zewnętrzne aplikacje próbują przechwycić ważne dane użytkowników serwisu.

Reklama

Facebook na co dzień zbiera dane od firm używających narzędzi biznesowych portalu. Wśród nich znajdują się Pixel i Logowanie przez Facebooka. Pixel ułatwia firmom tworzenie kampanii marketingowych. Natomiast Logowanie pozwala użytkownikom skorzystać z istniejącego konta na Facebooku w innych portalach. Dzięki tym usługom, na Facebooku znajdujemy treści dopasowane do naszych zainteresowań. Ułatwiają również portalowi Marka Zuckerberga identyfikowanie podejrzanej aktywności. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.