Pierwszy odcinek wiadomości Google’a dla właścicieli i twórców stron internetowych

Pierwszy odcinek wiadomości poprowadził John Mueller. To analityk Google’a, który dość często przekazuje informacje w związku ze zmianami w wyszukiwarce. Nierzadko też daje znać o tym, jak działają algorytmy. Stąd wydaje się, że jest to najwłaściwsza osoba na stanowisku prezentera nowych wydań wiadomości Google’a.
google search news - wiadomości google'a
google search news - wiadomości google'a

Pierwszy odcinek powstał w siedzibie amerykańskiego koncernu w Zurychu. Za to pierwsza informacja dotyczyła Google Search Console, czyli narzędzia Google dla webmasterów. Mueller przypomniał o tym, że przejście ze starej na nową wersję oprogramowania już jest nieodwracalne. Tylko nieliczne raporty z wcześniejszej wersji Search Console są wciąż dostępne, a i to już niedługo. Zmieniły się też godziny konsultacji on-line, więc jeśli chcesz porozmawiać z webmasterami, to na bieżąco sprawdzaj nową rozpiskę.

Kolejna informacja dotyczy zmiany atrybutów hiperłączy umieszczanych w tekście. Dotąd, jeśli tylko nie mieliśmy zaufania do drugiej witryny, mogliśmy oznaczyć link atrybutem rel=”nofollow”. Teraz mamy do dyspozycji dwa kolejne warianty – rel=”sponsored” dla reklam, a także rel=”ugc” (od user-generated content) dla linków umieszczanych przez użytkowników, np. na forach, lub w komentarzach. Jeśli masz stronę i używasz starego atrybutu, to nic nie szkodzi – twoje pozycje w wyszukiwarce nie powinny na tym ucierpieć.

John Mueller zapowiedział też zmiany dla użytkowników wyszukiwarki. Gwiazdki, które pojawiają się przy wynikach, będą występować rzadziej. Nie zobaczymy ich przy wpisach blogowych lub newsach. Za to wciąż będą obecne przy produktach.

Google przestanie też tolerować nieuczciwe praktyki. Właściciele stron nie będą mogli m.in. stosować sztuczki polegającej na dawaniu sobie maksymalnej oceny strony i uniemożliwianiu wystawiania ocen przez innych użytkowników. Jeśli ktoś się na taki krok jednak zdecyduje, Google usunie gwiazdki obok takiej strony w wynikach wyszukiwania. Z pierwszego odcinka wiadomości Google’a wiemy też, że pojawiły się nowe oznaczenia, dzięki którym wydawcy mogą wskazywać, ile treści ich tekstów może pojawiać się w podglądzie.

gwiazki w wynikach wyszukiwania google
Od teraz gwiazdki pojawią się tylko, kiedy będą pokazywać rzeczywistą ocenę użytkowników (graf. Google)

Choć wszystkie wspomniane wiadomości dotarły do najbardziej zainteresowanych w ostatnim czasie, to format wydaje się trafiony. Szczególnie dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu, żeby na co dzień sprawdzać, co tym razem wymyślił Google i jak wpłynie to na funkcjonowanie ich stron w sieci. | CHIP