depresja

Facebook pomaga rozmawiać o zdrowiu psychicznym

10 października obchodzony był Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. W tegorocznym wydarzeniu wzięły udział największe firmy z branży IT oraz serwisy społecznościowe - m.in. Facebook i Google.

W tym roku Światowa Organizacja Zdrowia skupia się na zapobieganiu samobójstwom. Podkreśla przy tym, że co 40 sekund ktoś targa się na własne życie. Do akcji organizacji rokrocznie przyłącza się wiele firm, również tych związanych z nowymi technologiami. Poniżej znajdziecie część tegoroczne działania kilku z nich.

Facebook pomaga rozmawiać o zdrowiu psychicznym

Na Facebooku i Messengerze dostępne są nowe filtry i naklejki. Filtr został opracowany we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia. Jego rolą jest bycie informacją dla naszych znajomych, że mogą zwrócić się do nas, jeśli potrzebują wsparcia. Facebook na swoim blogu wskazał, że aż 80 proc. osób przekonuje, że w rozmowie on-line potrafią zdobyć się na szczerość. Filtr powstał właśnie po to, żeby ułatwić dotarcie do tych osób, które chętnie wysłuchają lub pomogą. Poza nim, firma wypuściła też nowy pakiet naklejek. Za każdym razem, kiedy ktoś wyśle jedną z nich, Facebook przeznaczy dolara na organizacje zajmujące się zdrowiem psychicznym. Do momentu, aż wysłana zostanie milionowa naklejka.

światowy dzień zdrowia psychicznego fb
Filtry i naklejki mają ułatwić rozpoczęcie rozmowy o problemach (graf. Facebook)

HBO wprowadza “Komentarze Doktora”

HBO postanowiło wykorzystać platformę hbo.com, a także YouTuba, żeby walczyć ze stygmatyzacją chorób psychicznych. Przed seansami widzowie będą mogli zobaczyć niedługie filmy poruszające tę tematykę. Prowadzącym jest psycholog kliniczny, Ali Mattu. Lekarz wykorzystuje w swoich wystąpieniach sceny z produkcji HBO. Pierwszy odcinek został poświęcony zaburzeniom kompulsywno-obsesyjnym. Dr Ali Mattu korzysta przy tym ze scen z serialu “Dziewczyny”.

Google daje granty na reklamy

Gigant z Mountain View w tym roku kontynuuje program “Google Ad Grants”. To program dla organizacji charytatywnych, które mogą dzięki niemu uzyskać pieniądze, które przeznaczą na reklamy w wyszukiwarce. Dzięki temu mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Wśród nich znajdują się osoby potrzebujące pomocy, ale też te, które chcą wesprzeć fundacje. Dobroczynność organizacji jest jednym z warunków korzystania z grantu. Kolejne wiążą się już z samym charakterem działalności. Nie może ona posługiwać się mową nienawiści, czy też dyskryminować kogokolwiek ze względu na rasę, płeć lub inne czynniki.

To, czy dana organizacja może uzyskać grant na reklamy, można sprawdzić na stronie google.pl/grants/ (fot. Google)

Microsoft i SilverCloud Health

Microsoft i SilverCloud Health współpracują, żeby z pomocą sztucznej inteligencji poprawić jakość usług związanych ze zdrowiem psychicznym. Oprócz tego, sam Microsoft bada możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w terapii poznawczo-behawioralnej.

silver cloud
SilverCloud tworzy platformę wspierającą leczenie chorób psychicznych (fot. Microsoft)

Polska jest w niechlubnej czołówce krajów, jeśli chodzi o próby samobójcze dzieci i młodzieży w Europie. Nie lepiej jest w przypadku samobójstw mężczyzn. Każdego dnia życie odbiera sobie 15 osób. | CHIP

3
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.