Facebook zmienia logo

Facebook firma to jedno, a Facebook serwis to drugie. I powinno być to widać.

Nowe logo Facebooka ma służyć wyraźnemu odróżnieniu firmy od należących do niej usług, podkreślając jednocześnie prawa do wszystkich kupionych aplikacji, przede wszystkim tych najbardziej rozpoznawalnych, czyli WhatsAppa i Instagrama. Stąd oficjalne firmowe logo, w zależności od tego, w jakim kontekście się pojawi będzie mieć inny kolor.

logo facebook

W nowym firmowym logo pojawia się prosty bezszeryfowy font, który został zaprojektowany specjalnie dla Fecebooka. Na firmowym blogu możecie zobaczyć, jak powstawał projekt. W nowym znaku zrezygnowano z kultowego niebieskiego na rzecz kolorystycznego dopasowania do usług. Powstała więc pełna przejść tonalnych kolorowa wersja odpowiednia dla Instagrama i płaskie zielone logo, które od razu mówi „WhatsApp też jest nasz”. Całość pisana wersalikami. Logo portalu społecznościowego pozostało przy swoim charakterystycznym niebieskim kolorze i pisane jest, dla odróżnienia od nazwy firmy, minuskułą.

Poza Instagramem i WhastAppem do Facebooka należą m.in. Onavo, Masquerade i CrowdTangle, Oculus oraz Calibra – spółka, której zadaniem jest wdrożenie kryptowaluty o nazwie Libra. A we wrześniu tego roku Faceboo poinformował, że planuje uruchomić kolejną platformę Fashion++, która wykorzystując sztuczną inteligencję będzie doradzać użytkownikom jak dobrać garderobę.

WARTO PRZECZYTAĆ:

WhatsApp i Instagram zmieniają nazwę