YouTube na telewizorach wyświetli ogromne reklamy

Duża reklama to tzw. masthead. YouTube sprzedaje ją reklamodawcom jako główny element reklamowy. Ponieważ jej testy właśnie zakończyły się sukcesem, Google podjęło decyzję o wprowadzeniu ją na smart tv na całym świecie.
youtube
youtube

Masthead w Youtube to baner, który zajmuje około 2/3 powierzchni ekranu głównego. Reklama wyświetli się w nim automatycznie, a jeżeli użytkownik nie podejmie żadnej czynności (np. nie uruchomi filmu), reklama po kilku sekundach powiększy się do pełnego ekranu. Jedyną dobrą wiadomością w tej sprawie jest fakt, że reklamowy materiał odtworzy się bez dźwięku.

youtube

Według Google aplikacja telewizyjna jest ważną platformą dla reklamodawców. Dzienny czas oglądania w jej przypadku wynosi aż 250 milionów godzin dziennie. Firma twierdzi też, że ludzie zapamiętują bardziej reklamy w aplikacjach niż w standardowej telewizji. Trudno jednak zignorować reklamę, która zasłania nam całą powierzchnię wyświetlacza.

[banner slot=”text”]

Użytkownicy zauważyli ponadto kolejną zmianę, którą YouTube wprowadza do smart tv. Google przestało wspierać dostęp do telewizyjnego interfejsu YouTube’a z adresu YouTube.com/tv. Być może nowe rozwiązania firma wprowadza głównie po to, by zachęcić więcej osób do korzystania z płatnej wersji serwisu. YouTube Premium kosztuje w Polsce 23,99 zł/ msc i pozwala m.in. oglądać filmy bez reklam. | CHIP