youtube

YouTube na telewizorach wyświetli ogromne reklamy

Po serii pilotażowych testów Google zdecydowało się wprowadzić nowy rodzaj wielkopowierzchniowej reklamy na stronie głównej w aplikacji YouTube na telewizorach. Reklamy nie tylko odtworzą się automatycznie, ale też szybko przysłonią cały ekran urządzenia.

Duża reklama to tzw. masthead. YouTube sprzedaje ją reklamodawcom jako główny element reklamowy. Ponieważ jej testy właśnie zakończyły się sukcesem, Google podjęło decyzję o wprowadzeniu ją na smart tv na całym świecie.

Masthead w Youtube to baner, który zajmuje około 2/3 powierzchni ekranu głównego. Reklama wyświetli się w nim automatycznie, a jeżeli użytkownik nie podejmie żadnej czynności (np. nie uruchomi filmu), reklama po kilku sekundach powiększy się do pełnego ekranu. Jedyną dobrą wiadomością w tej sprawie jest fakt, że reklamowy materiał odtworzy się bez dźwięku.

youtube

Według Google aplikacja telewizyjna jest ważną platformą dla reklamodawców. Dzienny czas oglądania w jej przypadku wynosi aż 250 milionów godzin dziennie. Firma twierdzi też, że ludzie zapamiętują bardziej reklamy w aplikacjach niż w standardowej telewizji. Trudno jednak zignorować reklamę, która zasłania nam całą powierzchnię wyświetlacza.

Reklama

Użytkownicy zauważyli ponadto kolejną zmianę, którą YouTube wprowadza do smart tv. Google przestało wspierać dostęp do telewizyjnego interfejsu YouTube’a z adresu YouTube.com/tv. Być może nowe rozwiązania firma wprowadza głównie po to, by zachęcić więcej osób do korzystania z płatnej wersji serwisu. YouTube Premium kosztuje w Polsce 23,99 zł/ msc i pozwala m.in. oglądać filmy bez reklam. | CHIP

1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.