Moderator Facebooka brał łapówki za odblokowywanie kont

Moderator pracujący dla Facebooka brał łapówki od amerykańskiej firmy, by ponownie uruchamiać konta zablokowane za łamanie regulaminu. Po ujawnieniu tej informacji, Facebook rozwiązał współpracę z moderatorem, który jak się okazało pracował w amerykańskim biurze serwisu społecznościowego w Austin. Serwis wszczął też własne wewnętrzne śledztwo, które ma wyjaśnić szczegóły sprawy. Według BuzzFeed News, firma, której konta zostały odblokowane za łapówkę, to zarejestrowana w Stanach Zjednoczonych Ads Inc. Powiązane z nią konta zostały zablokowane po tym, jak Ads Inc. uruchomiło na nich kampanię reklamową, która wprowadzała w błąd i wyłudzała pieniądze od użytkowników Facebooka wykorzystując przy tym twarze znanych osób i podszywając się pod znane media (m.in. pod telewizję Fox News).
Moderator Facebooka brał łapówki za odblokowywanie kont

Ads Inc. skutecznie przekonywało przeciętnych użytkowników Facebooka, do przekazania firmie dostępu do ich kont (mamiąc ich zyskami z tego tytułu), na których następnie agencja “reklamowa” umieszczała oferty różnych dziwnych produktów, sprzedawanych najczęściej w ramach subskrypcyji, z których potem nie można się było wypisać. Jeśli prawowitemu użytkownikowi konta udało się je zablokować, Ads Inc. korzystając z opłaconego moderatora ponownie je uruchamiał.

Moderator Facebooka odblokowywał konta firmy, która podszywała się pod znane osoby i media (graf. BuzzFeed)

Pracownik Facebooka, przedstawiający się jako Ryan w połowie 2018 roku otrzymał propozycję współpracy od prezesa Ads Inc. Ashera Burke’a. Za odblokowanie kont pracujących dla Ads Inc. otrzymał łapówkę w wysokości 5 tysięcy dolarów, a także 3 tysiące dolarów miesięcznie za usunięcie każdej kolejnej blokady. Bardzo możliwe, że Ryan nie jest jedynym przekupionym administratorem serwisu społecznościowego. Jak twierdzą informatorzy BuzzFeed News, Ads Inc. zwerbowała także innych moderatorów Facebooka, którzy mogli odblokować konta, na których uruchomiono kampanie z fałszywymi informacjami.

Oszuści bardzo chętnie korzystają z serwisów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych do promowania za pieniądze wprowadzających w błąd stron. We wrześniu informowaliśmy o podobnych oszukańczych reklamach, wyświetlanych na Facebooku i w wyszukiwarce Google, których autorzy wykorzystują twarze popularnych w Polsce przedsiębiorców i celebrytów, m.in. założyciela Polsatu Zygmunta Solorza-Żaka, a także Kuby Wojewódzkiego i Huberta Urbańskiego. W tym wypadku także dochodziło do podszywania się pod popularne polskie media, aby uwiarygodnić przekaz. Jak się okazuje, oszuści stosunkowo niskim kosztem są w stanie obejść zabezpieczenia i nawet po nałożeniu blokady naciągać kolejne osoby. | CHIP

WARTO PRZECZYTAĆ:

Bitcoin Profit to oszustwo. Nie daj się nabrać na reklamy i fałszywe newsy

Więcej:Facebook