Virgin Mobile: wyciekły dane użytkowników

Virgin Mobile Polska poinformowała o wycieku 25 grudnia wysyłając klientom informacje SMS-em. Do ataku doszło w dniach 18-22 grudnia. Według firmy hakerzy dostali się do jednej z aplikacji wykorzystywanych przez spółkę. Wśród danych pozyskanych przez atakujących znalazły się imiona, nazwiska, przypisane do nich numery PESEL oraz numery dowodów tożsamości części klientów, korzystających z usług prepaid. Mowa o ponad 12 proc. klientów korzystających z kart prepaid Virgin Mobile Polska. Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.
virgin
virgin

Virgin Mobile podkreśla w oświadczeniu, że mowa jest o zaplanowanym ataku i że dotknął on wyłącznie tych osób, które zarejestrowały w firmie karty prepaid. Firma, zgodnie z wymogami RODO, powiadomiła stosowne organy nadzoru oraz złoży zawiadomienie do organów ścigania.

Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami.
Fragment komunikatu spółki

Virgin Mobile był pierwszym na świecie operatorem wirtualnym. Firma została uruchomiona w Wielkiej Brytanii w 1999 roku. W Polsce działa od sierpnia 2012 r. Pod koniec 2018 r. firma miała 420 tys. klientów. W większości krajów, w których działa oferuje usługę prepaid. W Wielkiej Brytanii, Australii, RPA i w Polsce ma również ofertę miesięcznego abonamentu.

Każda marka Virgin Mobile działa niezależnie od pozostałych, stąd też telefony, plany taryfowe i interfejs sieci mogą się różnić w zależności od kraju. | CHIP