gry mobilne

W 2019 roku wydaliśmy na gry mobilne bardzo dużo pieniędzy

Analitycy z firmy Sensor Tower przygotowali raport dotyczący mobilnej branży gier w 2019 roku. Wynika z niego, że na gry mobilne wydaliśmy prawie 62 miliardy dolarów.

Mówimy tu o kwocie rekordowej. W 2019 roku globalne wydatki konsumentów na gry mobilne wzrosły o 12,8% w stosunku do 2018 roku. Każdy kto uważa, że gry na smartfony nie są tak istotne, jak produkcje na PC i konsole, powinien rzucić okiem na te dane. Pieniądze, które zarabiają gry mobilne w ujęciu całościowym są większe niż w przypadku „dużych” tytułów. Aż 74 proc. wydatków na gry wideo stanowią właśnie produkcje na smartfony i tablety.

gry mobilne
Wyniki sprzedaży gier na Androida i iOS w 2018 i 2019 roku (fot. gizchina.com)

Pewnym zaskoczeniem może być skala zarobków w rozbiciu na platformy. Można by przypuszczać, że z racji tego, iż liczba mobilnych urządzeń Apple’a jest mniejsza od wszystkich urządzeń mobilnych Androida, to ten drugi system zarabia więcej na grach. Tymczasem dochody z gier mobilnych w App Store wyniosły 37 miliardów dolarów, a z Google Play jedynie 24,7 miliardów dolarów. Wynika to prawdopodobnie z tego, że w Google Play znajdziemy całą masę bezpłatnych produkcji. Urządzenia z Androidem trafiają też na rynki słabo rozwinięte, gdzie użytkownicy są mniej zamożni.

Reklama

Warto też podkreślić jak ważne są gry dla branży mobilnej. W ubiegłym roku przychód z nich stanowił aż 68% wszystkich przychodów z iOS i 84% wszystkich przychodów z Androida. W rozrywkę inwestujemy chętniej niż w innego rodzaju aplikacje. Rok temu pobraliśmy w sumie aż 42,1 miliarda gier mobilnych. To znów skok o 9,9% w stosunku do poprzedniego okresu. Wśród najpopularniejszych tytułów analitycy wymienili „Eat chicken” oraz „Garena Free Fire” na Androida oraz „Call of Duty Mobile” dla iOS. Firma zwróciła także uwagę na to, że w top 20 najchętniej pobieranych gier czwartego kwartału 2019 roku nie znalazły się 3 gry od tego samego wydawcy. To oznacza, że branża gier mobilnych nie cierpi na żaden monopol. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.