Dlaczego elektryczny SUV Porsche Macan będzie miał wyższy zasięg od Taycana?

Elektryczne przygody Porsche w pełnoprawnym tego słowa znaczeniu zaczęły się od Taycana, a ich następnym krokiem będzie wielki SUV. Dziś właśnie dowiedzieliśmy się nieco nowości na jego temat, według których elektryczny SUV Porsche Macan pochwali się wyższym zasięgiem od sedana.
elektryczny SUV Porsche Macan, elektryczny Porsche Macan
elektryczny SUV Porsche Macan, elektryczny Porsche Macan

Na temat elektrycznego Porsche Macan wiemy już sporo, bo ten trafił wcześniej przed obiektyw aparatu w formie prototypu, ale też zawitał na łamy serwisów w natłoku plotek i wycieków. Na ten moment wiemy, że na rynek powinien trafić w 2023 roku, a rok wcześniej ruszy jego produkcja i zapewne odbędzie się też wielka premiera.

Powyżej możecie zobaczyć ten model w testach, gdzie zapewne Porsche wyciska z niego siódme poty i nic dziwnego. Marka do elektrycznych pojazdów podchodzi bowiem dosyć ostro, co było widać już przy rozwoju sedana Taycan, a w przypadku Macana musi spisać się podwójnie, bo będzie to szalenie ważny samochód dla firmy. Tak jak SUVy poniekąd uratowały jej statystyki sprzedażowe, tak teraz mogą pomóc jej w rozpowszechnieniu się modeli elektrycznych.

Elektryczny SUV Porsche Macan będzie miał większy zasięg od lżejszego i bardziej aerodynamicznego Taycana

Teraz z kolei w raporcie serwisu Car and Driver możemy przeczytać, że według Porsche elektryczny Macan uzyska znacznie lepszy zasięg niż Taycan na jednym ładowaniu. To z pozoru szaleństwo przez wyższą wagę i mniej efektowny profil aerodynamiczny SUVa, ale może Porsche ma na to jakieś rozwiązanie. Mowa bowiem o zasięgu ponad 482 km, choć najlepszy pod tym kątem Taycan może przejechać do 365 km wedle testów EPA.

Motor1

To jednak nie koniec informacji, bo korzystający z platformy Premium Platform Electric (PPE), będącej ewolucją platformy J1 Grupy Volkswagena elektryczny SUV Macan ma ponoć być dostępny z dwoma wersjami akumulatorów, które będą mogły ładować się z mocą do maksymalnie 270 kW. Szczegóły dotyczące układu napędowego, zakresu i specyfikacji pozostają jednak w dalszym ciągu nieznane, ale należy oczekiwać, że wielkość, waga i aerodynamika tego modelu będzie odgrywać kluczową rolę.

W rozmowie z serwisem Autocar wiceprezes Porsche, Lutz Meschke wyjawił dawno temu, że elektryczny Macan EV będzie oferowany wraz ze swoim spalinowym odpowiednikiem, ale tylko przez kilka następnych lat. Z czasem bowiem Porsche całkowicie wyrzuci ze swojej oferty spalinowego Macana i przejdzie na jego w pełni elektryczną wersję. Jednak nie będzie to nagła zmiana, a raczej stopniowa z naciskiem na różnice w kwestiach regionów.